zlamabad Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Heihei! Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan fjerne (eller ihvertfall redusere) støyen (susingen) på Line-In porten? Jeg opplever at støyen blir sterkere jo mer CPU'en jobber, så jeg regner med det er en sammenheng der. "DU kan jo bare mute Line-In porten!" vil du kanskje si, men saken er den at jeg driver å lager litt musikk, og bruker Line-In porten til å spille inn fra synthen, så det er derfor ganske viktig for meg å få bort/redusere denne støyen. Noen specs: Terratec DMX 6Fire 24/96, lydkort Hovedkort med VIA chipset AMD Athlon XP 1500+ prossessor Noen som veit råd? På forhånd takk! MVH, Jens P. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 kobler du til på selve kortet eller i i/o-enheten? Lenke til kommentar
zlamabad Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 kobler du til på selve kortet eller i i/o-enheten? Jeg har faktisk prøvd Line-In både bak (selve kortet), og foran i/o'en, og susingen er den samme uansett. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Du kan jo prøve å slå på spread spectrum i bios (hvis du har det). Tror ikke der er feilen, men det er verdt å prøve. Lenke til kommentar
zlamabad Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Du kan jo prøve å slå på spread spectrum i bios (hvis du har det). Tror ikke der er feilen, men det er verdt å prøve. Har titta litt rundt, men kan ikke finne noe "spread spectrum" i bios'en, esse Lenke til kommentar
gz Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Har du prøvd å flytte lydkortet til en annen plass i pc'en? Jeg leste en gang at enkelte prosessorer og liknende kunne ha innvirkning på dette, og mener å huske at det ble anbefalt å plassere lydkortet så langt unna cpu/gpu som mulig. Funka for meg med annet kort, men det trenger ikke bety stort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå