kyrsjo Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 hørt rykter om at ikke alle lyddrivere "liker" å bli kompilert inn som moduler, men må være kompilert rett inn i kjernen... BTW. hvorfor reinstaller du hver gang du har en spoofed kernel? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 hørt rykter om at ikke alle lyddrivere "liker" å bli kompilert inn som moduler, men må være kompilert rett inn i kjernen... BTW. hvorfor reinstaller du hver gang du har en spoofed kernel? Nå har jeg kompilert inn ALSA og OSS-støtte i kjernen... 2,5 timer... Jeg reinstallerer fordi jeg ikke kjenner andre metoder... Hvordan kan jeg slippe det? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Forresten, det finnes ingen pakke med navnet "alsa-lib" med apt, bare alsa-utils. Skal jeg bare hente ned alsa-utils, så ordner apt med resten? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Kan du prøve å kalle aplay -l og se hva som rapporteres av enheter? Utover det kan du kalle lsmod for å se hvilke moduler som er lastet, selv om det kanskje er litt greiere å kompilere ting statisk inn i kjernen :] Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg _har_ installert alt på nytt nå... Det jeg lurer på, er: Forresten, det finnes ingen pakke med navnet "alsa-lib" med apt, bare alsa-utils. Skal jeg hente ned alsa-utils, så prdner apt med resten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå