meastp Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Hei! Har nå endelig fått til å kompilere 2.6.2 og alt funker, bortsett fra lyden, som ironisk nok var en av hovedgrunnene til at jeg gikk over til 2.6.2. Jeg fikk tak på alsa-utils, og alsa-base. Når jeg starter opp, kommer det ingen meldinger som (no such device), det er bare helt stille når jeg trykker "test" i KDE's kontrollsenter. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Endret 18. februar 2004 av meastp Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Kompiler med OSS kompabilitet for å bruke ALSA med applikasjoner lagd for OSS. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Det tror jeg faktisk allerede jeg har gjort. Du får bekrefte, for jeg vet ikke helt. Her er ihvertfall litt av .config-fila som jeg tror er relevant. Trenger du mer, får du bare si ifra. # # Sound # CONFIG_SOUND=m # # Advanced Linux Sound Architecture # CONFIG_SND=m # CONFIG_SND_SEQUENCER is not set CONFIG_SND_OSSEMUL=y CONFIG_SND_MIXER_OSS=m CONFIG_SND_PCM_OSS=m # CONFIG_SND_RTCTIMER is not set # CONFIG_SND_VERBOSE_PRINTK is not set # CONFIG_SND_DEBUG is not set Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 # # Sound # CONFIG_SOUND=y # # Advanced Linux Sound Architecture # CONFIG_SND=y # CONFIG_SND_SEQUENCER is not set CONFIG_SND_OSSEMUL=y CONFIG_SND_MIXER_OSS=y CONFIG_SND_PCM_OSS=y # CONFIG_SND_RTCTIMER is not set # CONFIG_SND_VERBOSE_PRINTK is not set # CONFIG_SND_DEBUG is not set Dette har jeg. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Ok. Det funker? Da får jeg vel prøve det... Hvordan skal jeg gå fram for å forandre på det? Er temmelig lei av å installere hele Debian på nytt hver gang Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Ser at du har kompilert det meste der som moduler. Du har vel installert modulene? Endret 17. februar 2004 av DummeGaas Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Man lærer mens man lever Jeg skal vel begynne med "modprobe", men resten? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 CONFIG_SND_MIXER_OSS=m CONFIG_SND_PCM_OSS=m Disse modulene må du sette inn om OSS applikasjoner skal fungere(så vidt jeg vet iallfall) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 CONFIG_SND_MIXER_OSS=m CONFIG_SND_PCM_OSS=m Disse modulene må du sette inn om OSS applikasjoner skal fungere(så vidt jeg vet iallfall) Det skal jeg prøve. Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Så klart det ikke virker, du har jo 2.6.6 - kjernen (*knis*) Men seriøst, har du prøvd å unmute lyden ? amixer set PCM 100 unmute Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Et _meget_ godt poeng ibrotha Den ALSA default settingen har lurt mange! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg forsøkte og fikk bare skurring fra høyttalerne. Skrudde jeg det ned til ca. 50 og trykket "test" hørte jeg ingenting. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 CONFIG_SND_MIXER_OSS=m CONFIG_SND_PCM_OSS=m Disse modulene må du sette inn om OSS applikasjoner skal fungere(så vidt jeg vet iallfall) Det skal jeg prøve. Hvordan gjør man det? du modprober modulene: modprobe snd_mixer_oss ..eller hvaenn den modulen heter. Om det fungerer så legger du enten til den modulen i et eller anna startupscript/konfigfil alt ettersom distro. Eller du kan kompilere dem inn i kjernen. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) prøvde, men "skurringen" fortsatte - og lyden glimret med sitt fravær... Jeg innser at jeg får prøve å kompilere de inn i kjernen... men er det en lettere måte å gjøre det på enn å installere alt på nytt? forresten, lyden virker vel hos deg, kattemat? Endret 17. februar 2004 av meastp Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Har du satt opp /etc/modules.conf - fila riktig, forresten? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg har ikke rørt den... tipper det er enklere å installere på nytt med en gang, men først vil jeg gjerne ha bekreftet at det funker for noen... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 prøvde, men "skurringen" fortsatte - og lyden glimret med sitt fravær... Jeg innser at jeg får prøve å kompilere de inn i kjernen... men er det en lettere måte å gjøre det på enn å installere alt på nytt? forresten, lyden virker vel hos deg, kattemat? eh... ja - det er lyd på alle boksene som skal ha det her både med 2.4 og 2.6 og ALSA og OSS... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Ok, det er bra... da setter jeg en knapp på ditt oppsett... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Du har selvfølgelig kompilert inn driveren for lydkortet ditt? Bare sånn for å være helt på den sikre side.... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jepp, det har jeg... det har funka én gang, så jeg vet det kan, ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå