zoom in Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Når jeg trykker knappen digitize i edition får jeg opp denne meldingen: Preroll position could not be located on tape. Jeg har kontakt med kamera via firewire,men får ikke frem bilde når jeg trykker play.Captur movie virker i vegas video. Hva gjør jeg galt? Hvoran går jeg frem for å digitize et lite område på dvtapen? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det enkleste er å sørge for å IKKE sette inn/ut-punkt før du trykker Digitize-knappen. Denne meldingen får du som regel når innpunktet er satt for tidlig på kassetten (innenfor de 15-20 første sekundene). Da får ikke kameraet spolt tilbake kassetten tilstrekkelig (pre-roll). Selv pleier jeg bare sette igang tapen, og derret trykke Digitize med en gang det dukker opp bilde i monitoren. Altså uten å sette innpunkt først. /Øytsein Lenke til kommentar
zoom in Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Det enkleste er å sørge for å IKKE sette inn/ut-punkt før du trykker Digitize-knappen. Denne meldingen får du som regel når innpunktet er satt for tidlig på kassetten (innenfor de 15-20 første sekundene). Da får ikke kameraet spolt tilbake kassetten tilstrekkelig (pre-roll). Selv pleier jeg bare sette igang tapen, og derret trykke Digitize med en gang det dukker opp bilde i monitoren. Altså uten å sette innpunkt først. /Øytsein Takk for svar,nå virker det.Men får ikke lagret filmen på denne måten fordi jeg stopper digitizingen selv.skal ikke digitize hele tapen. Hva bør jeg gjør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå