Kyrandian Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Hvet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg hadde et problem med et hovedkort, bios ville ikke starte opp, fikk bare en blå strek. Nå etter at jeg har kjøpt nytt hovedkort har jeg fått for øre at det er stor sjanse for at det var alle viftene jeg hadde koblet til kortet som fremkaldte den feilen. Men som sagt, nå har jeg kjøpt nytt kort, så jeg tenker på å sette opp en maskin til med det gamle hovedkortet (som er et abit kd7-raid). Men her kommer tabben, mens jeg drev å letet etter feilen på det kortet, for å finne ut hvorfor ikke bios ville starte (prøvde så klart alt uten å koble fra viftene, typisk), så klarte jeg å dytte et pci kort (det stod løst oppå porten siden jeg hadde trukket det ut) slik at det stål feste (aner ikke hva det kalles, den man skrur i) kom borti selve hovedkortet, og da slo det en gnist. Jeg fikk slått av strømmen raskt som F. Men jeg ser nå at der som gnisten slo så er det et svi merke, og det ser ut som en liten krets av noe slag har strøkke med. En bitteliten krets bak det siste pci sporet på kortet. Noen som har opplevd lignende? Sjansen er vel stor for at kortet nå ikke kommer til å fungere helt som det skal? Synd jeg ikke har et kamera, så skulle jeg tatt et bilde fra "ulykkes stedet". Hilsen Ben. Endret 17. februar 2004 av Kyrandian Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Tja... Du kan jo ha vært heldig... Dette er ikke helt lett å vite, så du må nesten prøve kortet ... DEt som derimot er saken, er følgende: hvem i huleste mekker på en PC som står og går, og som ATPÅTIL har løse PCI-kort? Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Drev jo ikke å mekket på den når det sto å gikk så klart, men ja, det med det løse pci kortet tar jeg selvkritikk på, skulle så klart ha tatt det fullstendig ut av kabinettet. Grunnen til at det kortet datt ned var at det hang en ledning ut av det, som jeg var borti. Så ja, det var uforsiktig. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Noe må ha strøket med i hvertfall..... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg har også samme problem.. Mitt msi kort lager en lang blå strek nederst på skjermen.. Men dette hender "bare" 80% av gangene jeg prøver å gå inn i bios.. Og så er det en ting til som er rart. Når jeg går inn i menyen der man ser hastigheter på viftene, temp osv.. funny.. Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Ja det er nok ganske så sikkert...får bare vente å se til jeg tester det engang, hvis jeg årker å ta vare på det. Hadde egentlig ikke forventet noen direkte svar her på denne tråden, var vel mer ment som en tabbe advarsel hvis det er andre der ute som kunne finne på å være så lat som jeg å bare la pci kortet hvile oppå porten under feil søking. Men jeg har da tatt lærdom av det i det minste... Endret 17. februar 2004 av Kyrandian Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Når du mekker pc så skal alltid strømmen være koblet til strømforsyninga, men knappen bak på strømforsyninga skal være på "av" (dette gjelder selfølgelig bare vis du bruker jordet kontakt) så skal du alltid ta på kabinettet før du rører noe annet. Det er okså lurt med antistatisk armlenke men er litt tungvint Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg hvet dette, power på strømforsyningen er altid av når jeg mekker, dette skjedde jo når jeg satt fremfor skjermen, for å skulle se om biosen startet. Tastatur ledningen var nemlig borti den pci kort ledningen, derfor datt kortet da ned. Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Og så er det en ting til som er rart. Når jeg går inn i menyen der man ser hastigheter på viftene, temp osv.. funny.. Hva er det som er rart der? Henger det seg opp der? Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hmm, det høres ikke bra ut. En venn av meg hadde uflaks en gang han skulle overklokke. Prosessor og hovedkort strauk med da noe gikk galt. Mange brikker hadde blitt så varme at de hadde smeltet låddetinnet og rent nedover hovedkortet. Synd jeg ikke har bilde. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Og så er det en ting til som er rart. Når jeg går inn i menyen der man ser hastigheter på viftene, temp osv.. funny.. Hva er det som er rart der? Henger det seg opp der? Man kan jo spørre seg hvor jeg var, da jeg skrev det der.. Det som skjer er at maskina låser seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå