Gå til innhold

Abit BD7 eller Abit SD7???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=18499&forum=24

BD7 har mulighet til å justere spenning på minnet. På BD7 kortet har du mulighet til å låse PCI/AGP på 33/66. Men som du ser av linken over, anbefaler jeg SD7 kortet. Jeg har bedre erfaringer med overklokking av dette kortet enn med BD7 kortet. Ut fra signaturen din regner jeg med at det betyr nor for valg av kort :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-18 12:40, byggeren skrev:

BD7 har mulighet til å justere spenning på minnet. På BD7 kortet har du mulighet til å låse PCI/AGP på 33/66. Men som du ser av linken over, anbefaler jeg SD7 kortet. Jeg har bedre erfaringer med overklokking av dette kortet enn med BD7 kortet. Ut fra signaturen din regner jeg med at det betyr nor for valg av kort :smile:

Takker for denne infoen Byggern! Tror jeg tar et SD7 kort ja selv om min Crucial pc2100 brikke trenger 2,7volt for å gå stabilt på 150FSB på mitt Asus P4S333 kort.

Er foresten meget fornøyd med Asus kortet. Det er stabilt og bra og kjører glatt min NW1,6 på 2,4GHz! Eneste minuset er at det ikke er noen temp program som funker skikkelig på det.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-18 14:41, kjekka skrev:

....

Det er stabilt og bra og kjører glatt min NW1,6 på 2,4GHz! Eneste minuset er at det ikke er noen temp program som funker skikkelig på det.

Dette er min erfaring også. Både P4S333 og P4B266 er stabile kort, men det irriterte meg grenseløst at ikke temperaturmålingene fungerte som de skulle (Asus er tross alt en passe seriøs aktør på markedet, og burde få til dette). Noen ganger er det bra vi har 14 dagers angrefrist her i landet, det ble benyttet i disse tilfellene.

Forresten ser jeg nå at det er 2 utgaver av SD7 kortet. En med 2kanals lyd, og en med 6 kanals lyd. Den sistnevnte utgaven er absolutt å anbefale, og koster bare noen kroner mer. Til å være et interert lydkort, ble jeg rett og slett imponert. ( C-media type 8738 ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...