unwill Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hei, Har så innmari lyst på en 19'' LCD nå, Bruksområdet; Det den kommer til å bli mest brukt til er å se som en TV, med masse film, serie titting, så fargen bør se pent ut fra mange kanter, og ikke bare rett fra "fører setet". Jeg spiller ok mye, men sjeldent raske FPS spill (Men hvem vet hva som skjer når de store titlene kommer), men heller mere av Final Fantasy og Strategyspill som WarCraft osv... Vil også bruke den til programmering, surfing, kontorarbeid osv. Prisen bør være så billig som mulig, men jeg er villig til å legge penger på bordet. Vil ha "mest-for-pengene" bare. Noen som bruker 19'' LCD nå som kan fortelle deres erfaring med skjermen, og gjerne noen kloke ord fra de som har peiling (referer gjerne til andre uavhengige tester). Greier ikke å vente til 19'' LCD testen kommer. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 tja, hva skal jeg si uten å si for mye? Jeg kan si hva jeg gjorde, siden jeg har samme behov som deg. Jeg hoppet over 19" delen og gikk til innkjøp av en 21". Grunnen til dette er mange. Og for å være ærlig vet jeg ikke helt hva jeg syns om 19" erne. Tenker da på billedkvalietet etc. Har du mulighet til å oppgradere til dette? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Hva med dell sin 2001FP? 20" med 1600x1200. Har fått gode kritikker i tester jeg har sett og ligger endel lavere i pris enn en 21". Har du testet den Øivind? Endret 17. februar 2004 av Signatur Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 tja, hva skal jeg si uten å si for mye? Jeg kan si hva jeg gjorde, siden jeg har samme behov som deg. Jeg hoppet over 19" delen og gikk til innkjøp av en 21". Grunnen til dette er mange. Og for å være ærlig vet jeg ikke helt hva jeg syns om 19" erne. Tenker da på billedkvalietet etc. Har du mulighet til å oppgradere til dette? Hehe, jeg hoppet over 17 tommer og går til 19, men nå skal jeg enda høyere opp? Da blir det et 5-sifret beløp og det er litt mye... En av grunnene til at jeg vil ha en såpass stor skjerm er at jeg skal bruke den som TV, og jeg har ikke TV på hybelen min. Opp til den prisen kunne jeg kanskje heller ha kjøpt en 17 tommer + en OK TV. Så jeg vet ikke om jeg greier å kjempe gjennom den interne forsvarligheten for å kjøpe det, det er selvfølgelig fristene... Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Trenger ikke bli dyrt. Jeg kjøpte akkurat en 24" Sony WideScreen skjerm av JMData (CRT) Helt flatt bilderør er det på den også Denne var det ett ubetydelig merke i, å fikk den for 2400.- med frakt og alt. Synes dette virker kjempebillig. Men en ting er sikkert. Kommer aldri til å drasse dette beistet med meg på LAN Endret 17. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hva med dell sin 2001FP? 20" med 1600x1200. Har fått gode kritikker i tester jeg har sett og ligger endel lavere i pris enn en 21". Har du testet den Øivind? Dell skjemen som det snakkes om her Dessverre testet vi ikke denne. Den ser jo bra ut med tanke på pris, men dessverre mistenker jeg at denne er basert på et tn panel. Det er ikke bra når vi snakker om slike størrelser på skjermene. Men specksa ser bra ut de. Unwill: jeg ønsker deg lykke til med jakten, jeg håper del 2 blir publisert i neste uke;) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...290121929B9EF36 Er en test av følgende skjermer: Eizo FlexScan L767 Hitachi CML190SXW B HP L1925 LG L1910 B NEC 1980SX Philips 190 B4 Sampo S19MI Samsung SyncMaster 192T Sony SDM-X93 ViewSonic VP191 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 ikke dum den der anders;) Visste ikke om den jeg. Herlig : copy and paste:) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Vel, kanskje jeg kan vente til neste uke da, må vel vente litt uansett... Men når du bruker ord som å håpe så kommer det vel ikke ut før om 2-3 uker. (Har den blitt sendt inn til korrektur forresten?) Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Her er en test av Dell 2001FP fra anandtech. Kommer brukbart ut, men ikke helt i toppsjiktet... Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hva med denne: ADI 19" Den har 600:1 i kontrast og 15ms refresh! Koster 4999,- hos www.IT24.no Jeg har bestilt en på jobb. lqpl Lenke til kommentar
enurs Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 ja den så bra ut,, noen som har hørt eller lest noe om den? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Min ADI 19" ble sendt i dag, skal gi tilbakemelding når jeg har testet den. lqpl Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 flotters Iqpl: test den skikkelig da;) Lenke til kommentar
mago Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) ACER AL1931 har S-video & Composit inn i tillegg, som er greit hvis man vil koble til en Dvd avspiller eller en konsoll eller sat-tuner https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14355 spec http://global.acer.com/products/monitor/spec_lcd.htm Endret 18. februar 2004 av mago Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Kjapp tilbakemelding om ADI A905 19" LCD + fin skjerm av utseende, kanten rundt skjermen kunne vært tynnere, den er ca 1" (skjermen ligner veldig på Acer 732) + høy kontrast, men måtte dempe innstillingene ca 40% før det ble behagelig å se på + mange innstillingsmuligheter foruten kontrast/lys: fargetemp, hue, saturation, skin tone. + innsynsvinkel er nesten 180, fargene vrenger seg ikke heller når man ser inn fra siden Men - etterslep når jeg beveger muse i små sirkler på middels mørk blå bakgrunn dette kan umulig være en 15ms skjerm ? .. - bakgrunnsbelysningen virker litt ujamt fordelt, øvre venstre hjørne er lysere en øvre høyre. Det ser ut som øvre venstre hjørne er litt mer grønt også. Mulig begge disse tingene retter seg når skjermen har stått på litt. - sort tekst virker ikke like sort som på min Acer 932 Edit: Har testet Call of Duty og det er merkbart etterslep, på min Acer 732 så merker jeg ikke noe. Jeg vil ikke anbefale denne skjermen hvis du skal spille! Og jeg vil tro den slett ikke har 15ms refresh lqpl Endret 19. februar 2004 av lqpl Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) PCPro lcd-test btw oivind_dahle, din 17" test var genial, har bestilt iiyama 17" LCD E431S-B. Endret 20. februar 2004 av Apocalypse Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 linken er til 15" Men i 19" klassen har jeg konkludert med at det er kun 4 produsenter som skiller seg ut: Nec, eizo , benq og samsung. Sier ikke mer nå Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hva med NEC 19" Multisync LCD1960NX ? Skal selv kjøpe denne veldig snart Lenke til kommentar
magua Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Jeg er i samme situasjon som deg Unwill, og har omtrent samme kriteriene for innkjøp av skjerm som du har. Ut i fra hva jeg har lest i det siste, plus Øivinds LCD test der samsung 173T kom ganske bra ut, så tror jeg nok at kortene ligger hos samsung syncmaster 193T, men desverre er denne skjerm utsolgt hos de fleste store leverandørene. Så kan jeg like greit vente til den store LCD test del2 kommer, men jeg tror den kommer bare til å bekrefte det jeg allerede vet. at den som passer best for meg er Samsung 193T, men vi får se! Magua Endret 23. februar 2004 av magua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå