Simen1 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Jeg har to CCFL'er (Kald-Katode Fluoriserende Lys) som har sluttet å virke etter bare noen få måneders drift, med 2-5 timer per dag. Den ene røk for noen uker siden og nå den andre. Er dette vanlig? Er virkelig kvaliteten så dårlig på disse? De er forresten av merket "Sunbeam", er 30cm lange og er tilkoblet en "Sunbeam" invertor. Edit: De er pent behandlet og har fått stå helt i ro hele tiden. Edit2: Har sjekket med andre CCFL'er at invertoren er i orden. Endret 17. februar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
diversity Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 snakk med de du kjøpte den/de fra.- har aldri hørt at de slutter å funke så fort... tror de skal vare en god stund,,, Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Så sant du har behandlet den riktig så skal den leve mye lenger. Sunbeam speisfiserer en gjennomsnittlig levetid på sine til 30000 timer. Det vil altså si 1250 dager eller 3.4 år kontinuerlig bruk! Men Katoder er veldig skjøre, så det skal ikke så mye til før man korter ned levetiden. Dette kan f.eks. være inn og utmontering eller frakt. et par turer til åg fra lan f.eks kan korte ned levetiden betraktelig. Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 har samme prblemet med mine, men jeg fant feilen. det er en feil i ledningen så det er det som fucker. Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Har problem med den ene UV katoden min. bare halve røret som lyser, og det lyser litt svakt av det... Var sånn da jeg fikk den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå