Gå til innhold

Fryser i Excel

Anbefalte innlegg

Hei!

Fra pc'n min var ny har jeg hatt problemer med Excel. Jeg har prøvd de tre nyeste office pakkene og både win 98 og 2000. Den fryser helt og "svenskeknappen" er eneste alternativ. Det skjer alltid hvis jeg jobber med grafer eller flytter celler litt rundt i arket. Kan noen hjelpe meg?

PC:

Epox 7kx hovedkort Slot a

650 athlon

CardExpert TNT2 32 mb

386 md ram

[ Denne Melding var redigert av: habelihvafornoe? på 2001-10-29 14:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acces og Excel er meget "følsomme" programmer ifølge det lærerne sier på NA, De anbefaler ikke å ha noen programmer på i bakgrunnen!!

Enten er det andre programmer som kræsjer med Excel eller du har et hardware problem(minne, varme, strømforsyning el.)

S-O

Lenke til kommentar

Hørtest kjent ut. Har en laaang argumentasjon på dette, men for å gjøre det kort så anbefaler jeg deg å få sjekket ram'en din med et program som hetet memtester og ligger gratis på nett.

Til meg fant dette programmet 14 fysiske feil på ram'en, selv om Bios og win aldri sa et ord.

Feil i ram er en av hovedårsakene til alle "mystiske" feil og ustabiliteter.

(kunne egentlig ha betalt ganske mye for skikkelig garantert bra ram)

Lenke til kommentar

Hørtest kjent ut. Har en laaang argumentasjon på dette, men for å gjøre det kort så anbefaler jeg deg å få sjekket ram'en din med et program som hetet memtester og ligger gratis på nett.

Til meg fant dette programmet 14 fysiske feil på ram'en, selv om Bios og win aldri sa et ord.

Lenke til kommentar

Hvis jeg måtte kjøre excel uten å ha noe andre programmer kjørende samtidig hadde jeg hatt STORE problemer med å utført jobben min. Jeg bruker Excel hver dag og kjører alle mulig andre programmer samtidig inkl Access. Jeg har skjeldent noe problemer og aldri problemer med at Excel fryser. Jeg får av og til den utrolig kjekke feilmelingen "programmet har utført en ulovlig operasjon". Denne feilmeldingen, har jeg funnet ut, oppstår hvis jeg multitasker for fort og for ofte når jeg har mange dokumenter og programmer kjørende samtidig.

RAM er utroligt viktig å ha mye av for å unngå at maskinen stopper, særlig hvis du jobber med grafikk. (Du skrev ikke hvor mye RAM du hadde). Jeg har 128 på min jobbmaskin, noe som faktisk er litt i det minste laget.

At du må kjøre Excel alene må være tullpreik og fanteri. Send NA lærerene på skolebenken igjen.

____

TV

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-29 00:35, dreas skrev:

Jeg har betalt ganske mye for rammen min... hvor er memtester'n? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...