Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT ADSL på Sogn Studentby?

Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål:

Er det noen her som bor på Sogn eller Kringsjå Studentby og har ADSL fra NextGenTel?

Mao. har NGT dekning der?

Lurer fordi jeg for øyeblikket har ADSL fra NGT og sannsynligvis ender opp i en slik liten og nett studentleilighet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så veldig hjelpsomt (beklager det), men jeg kan jo bare si at linjene her på Sogn virker rimelig raske. Jeg må innrømme at jeg ikke vet akkurat hvilke spesifikasjoner som er her, men som sagt så tror jeg ikke du skal være redd for hastigheten (om det var poenget ditt, da).

Om svaret var totalt i ørska, så beklager jeg det :wink:. Du kan jo evt. undersøke med SiO eller det kan hende at du finner infoen du leter etter her: http://www.uio.no

Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner litt mer :wink: Tror de aller fleste hyblene på Sogn har nett-tilgang nå (faktisk obligatorisk, om du sitter med en skrivemaskin fra 1972 med kulehode og rettetast må du likevel betale for nettet...), så med mindre du er riktig uheldig så skulle det gå greit å få en "nett-hybel". Det forutsettes vel fortsatt at du også har en brukerkonto ved UiO.

Om du kommer på en av de eldre hyblene så er jeg stygt redd for at du ikke kan koble deg opp. Men som sagt har det skjedd en del endringer i.o.m oppussing og slikt det siste drøye halvåret, så det er høyst sannsynlig at om du får hybel så er det en MED nett. 120,- i måneden for rask (etter min mening i hvert fall) kabel er ikke så verst...

Håper det sa deg litt mer.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke alle hyblene som har internett-tilgang. Men er du uheldig å komme på en som ikke har det, så tar det ikke mange månedene å søke overflytting. Vil du ha nett, og er littegrann tålmodig så klarer du det uten å koble inn NextGenTel. Dessuten er Uninett veeeldig mye kjappere enn ADSL-løsninger.

Ps: I gamle dager gjorde vi det slik: Møt opp tidlig den dagen du får hybel (minst 1 time før de åpner), så kan du velge mellom flere hybler. De sleipe møter opp dagen før og håper de kan velge da. Bruk en eller annen lam unnskyldning for at det er vanskelig å møte dagen etter. Noen ganger går det. Mulig at rutinene er endret de siste årene, men slik var det for inntil få år siden.

Lenke til kommentar

Når jeg skulle flytte fra min gamle hybel til en ny, pga oppussing, så fikk jeg først beskjed om at det ikke var noen ledige nyoppussede, så jeg fikk nøkler til noen av hyblene som så ut til fortsatt å ha OL'52-standard. Jeg gikk da tilbake og spurte om de var heeelt sikre på at de ikke hadde nyoppusset hybel ledig, og da "fant de visst en"! Moralen: Press SiO litt om dem sier at de ikke har noen ferske, fine, nettilgjengelige hybler, så "finner de visst en nøkkel til en som akkurat ble ledig!"

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Ser at ingen egentlig gir noe svar på denne tråden, og jeg lurer på det samme som trådstarter.

Når en tilknyttet en studentbolig fra SiO uten nett, er det da mulig å skaffe nett til den selv om en ikke har noe porblem med å koste det selv? Eller er det slik at det rett og slett ikke er mulig i hybler/leiligheter som SiO selv sier ikke har internettilknytning? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...