Gå til innhold

Mustek DV 4000

Anbefalte innlegg

God Morgen!

Har lagt inn en bestilling hos PCUtstyr på dette video/kameraet.

Hovedgrunnen er at jeg med mitt kodak dig. kamera fant ut at jeg brukte faktisk like mye og vel så det filmfunksjonen på kameraet liksom å ta bilder.

Ville ha et kamera som ikke var dyrt, og som lagret direkte på minnebrikke og ikke disse tapene.

Noen som har noen erfaring med dette kameraet? Hvordan blir stillbildene? (er klar over at det ikke er blitz på denne) og hvordan blir filmen, kvalitet/ lydkvalitet?

Mustek DV 4000

Review - #2 - #3

Endret av Robkvi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med PCUtstyr? De skal vel begynne på ordren etter max 3 dager ikke sant? Nå er de inne i 3. arbeidsdagen siden jeg bestilte, så de bør bare begynne på den i dag.. Den står fremdeles som åpen næmlig..

Endret av Robkvi
Lenke til kommentar
Jeg regner med å kjøpe meg en Mustek DV4000 snart.

Jeg fikk vite om det for 14 dager siden og kunne kjøpt det for under 100 euro på Lanzarote, men da hadde jeg hatt lite rettigheter i form av forbrukerkjøpsloven.

I helga var jeg en tur i Trondheim og en av gutta hadde med seg kameraet.
Der fikk jeg se kameraet i "action" og jeg ble mektig imponert :thumbup:

Når kameraet er så lite og billig kan man ikke regne med dvd kvalitet heller.
Lenke til kommentar

Virker som at driverne som fulgte med ikke er helt kompatible med WinXP, eller så er det noe med min maskin. Skal prøve på en 2000 klient senere i dag.

Men selve kameraet er forsåvidt greit. Litt knotete i menyene før man blir vant til den. (men sånn er det vel med alle?)

God bundle med kameraet. Kan nevne, stativ (!), sånn liten bæreveske, ørepropper, halsbånd, software.

Kvaliteten på skjermen på kameraet er naturligvis veldig dårlig.

Ble overrasket positivt over lydkvaliteten på diktafonmodusen, og filmmodus, men har enda ikke fått overført til pc og hørt der.

Lenke til kommentar

Bare problemer så langt.

Har veldig ofte problemer med å slå på kameraet, da må jeg ta ut, og inn batteriet, så fungerer det igjen. Og kun for en liten stund, batteriet varer skikkelig kort..

Mitt 256 SD kort ville heller ikke kameraet godta.

Sender nok kameraet i retur.

Hadde jeg trengt diktafon og MP3 spiller, kunne jeg brukt den bra da men..

Lenke til kommentar

Høres ikke helt bra ut.

Forhåpentligvis er det startproblemer, selvom det var litt i meste laget.

Ville rådet deg til å prøve litt til før du returnerer det.

Det er jo åpenbart at kameraet ikke skal være slik, spørsmålet er bare om det er feil på selve kameraet eller om det er startproblemer.

Du har vel uansett en returtid på 14 dager?

Likegreit å benytte seg av tiden, så kanskje du lærer å bruke kameraet etterhvert.

Selv har jeg ikke bestillt kameraet enda og ble litt usikker når jeg leste tilbakemeldingene dine.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå prøvd en uke til. Problemene med at den slår seg av, og problemer med å slå den på, var grunnet mitt SD kort. Når jeg bruker MMC kort, fungerer kameraet fint. Batterilevetiden er slett ikke værst faktisk!

(Tidligere slo det seg av av seg selv, sikkert pga sd kortet (og da trodde jeg det var tomt for batteri)

Men, både video og stillbildefunksjonen bør og kan bare benyttes utendørs på en solskinnsdag, er det innendørs er du meget avhengig av å ha veldig god belysning for å få et brukbart bilde.

Diktafon og MP3 spilleren er helt grei og gjør jobben.

Er enda usikker på om jeg skal sende det i retur. Det kan jo være gøy å ha om sommeren!

Lenke til kommentar

Hmm..Den skulle jo vært kompatibel med sd-kort, men "What are you gonna do" liksom.

Irriterende at kameraet krever så godt lys, men det er jo mye kult å filme ute på sommeren. Håper det kommer et dv5000 kamera som fungerer greit inne også.

Er keen på et lite dv kamera, men er ikke villig til å betale stort mere enn det mustek koster..

Lenke til kommentar
Hmm..Den skulle jo vært kompatibel med sd-kort, men "What are you gonna do" liksom.

Irriterende at kameraet krever så godt lys, men det er jo mye kult å filme ute på sommeren. Håper det kommer et dv5000 kamera som fungerer greit inne også.

Er keen på et lite dv kamera, men er ikke villig til å betale stort mere enn det mustek koster..

Får håpe det kommer modeller hvor de øker kvaliteten og ikke størrelsen :)

Lenke til kommentar

Får håpe det kommer modeller hvor de øker kvaliteten og ikke størrelsen :)

WORD!!

Lenke til kommentar
Her finner du eksemplerer på bilder og video tatt med dette kameraet:

Pclabs

Tror nok du er rask å avbestille kameraet etter å ha sett dette?

Men den har jo MP3 spiller så den kan du nok få bruk for.

Det der var jo ikke de aller verste bildene, da. Har et Mustek Mini2-kamera, og kvaliteten på dette er radikalt mye verre enn hva dette videokameraet klarer.

Forøvrig virket det ganske snertent for den lave prisen. Har hatt lyst på videokamera en stund, men gidder liksom ikke å betale 4-5k heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...