Gå til innhold

Billig vandkøling

Anbefalte innlegg

Hey alle sammen jeg "Væltede" lidt rundt på danske IT hjemmesider og fandt følgende: Cheap set

et billigt vandkølings kit til CPU,GPU,CHIPSET (all includet)

det koster kun 699 kr, og skulle efter sigende Køle MEGET bedre end

Q-TEC KS70 WATER COOLER BAY, som enda kun er til CPU og koster 800 kr.

(den er dog lukket inde i kabinettet)

hvor imod dette set ikke er et lukket system. sættet er ikke ret flot (plastic oven på kølehovederne), men de er dog lavet af Kobber.

ifølge overclocking.dk (se under Tests)

skulle dette set være meget bedre end Q-tecs KS70

ville bare lige dele oplyse om sættet.... til fattige newbs som mig :)

jeg køber nok selv sættet inde 1 marts og kan godt lave et "review" hvis der er

nogen er intreserret.

:cry: <-- my water cooling :thumbs:

Edit: sorry mit Bundkort røg i dag :( så jeg får desvære ikke råd til at købe sættet, skal have mig et nyt bundkort (har lånt et bundkort af min ven).

så jeg har ikke pengene til det GRRRR... men håber snart jeg har råd men det bliver ikke lige nu desvære :( sorry igen, men skal se om pengene kommer til mig snart så skal jeg nok lave en test.

have faith in me :cry:

Endret av Sakari46
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok for en stund siden sjansen på vannkjøling settet til termaltake. det kostet meg 899, det har vært meget bra til den prisen, bråker lite og kjøler relativt bra til å kun ha en 80x80 radiator.

Hovedkortet mitt sier 52 grader på idle men den sensoren jeg har helt inntil core påstår at det er 34 så vet ikke helt hvem jeg skal stole på jeg ;)

Endret av MaJuice
Lenke til kommentar

Som oftest får man det man betaler for. Og det settet ser heller tvilsomt ut. Hvis det er SÅ billig så tør jeg påstå at hvis det er noe futt i det så hadde det garantert gått sin seiersgang verden over.

Står jo ingenting om hvor komplett det settet er. Det står jo faktisk ingenting Lukter svindel lang vei :thumbdown:

Skal man ha vannkjøling så kjøp noe skikkelig, et bra merke fra en bra butikk. Hvorfor kjøpe vannkjøling som kjøler på samme nive (eller dårligere) enn luft??? Tipper en SLK800 og ei 92mm Papst vifte knuser det sette som er referert til her :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk nylig tilsendt settet for test, men ettersom jeg ikke har testbenken må jeg først få tak i noen kjølere som referanse. Test kommer så snart jeg har det.

Det virker faktisk ikke så ille som prisen skulle tilsi, med unntak av en bitteliten radiator med 80mm vifte, som av alle ting skal monteres på varmluftstrømmen fra strømforsyningen. Blokkene minner litt om gamle Swiftech blokker innvendig - vi får se!

Bilder:

blokker.jpgblokkdesign.jpg

Lenke til kommentar

[offtopic]

unknown

nødvendig å quote så mye?

altså bare pga. "kortet"

du måtte gjerne tatt med en del tekst uansett, kanskje overklokking.no/hw.no burde bruke kommentar nummer, som brukerne kunne referere til (som eks)

da kunne en bare tatt en enkel referering og man ville nok forstått poenget.

[/offtopic]

Gleder oss til testen. Vannkjøling på den billige maskin er en realitet, men skulle likt å sett en annen/forbedret utgave av denne....

separat salg av blokkene? en megastøysvak pumpe, og en råere radiator (120mm m/vifte som ikke plaseres bak PSU), det hadde gjort seg det :thumbup:

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Uff, dette blir 'sjælekval' hvis det skulle vise seg at kitet er noe å satse på... :(

Liker liksom å tro at etterhvert vil jeg få en maskin som ser litt bra ut også, så da ligger waterchillen høyere i kurs for min del :dribble: . Men så kommer altså dette Cheap settet og lokker med prisen.. Vet ikke helt, jeg... What 2 do... :wallbash:

Off-topic(!); Går vel an å slutte med denne dumme kranglinga om quotinga?!?

Lenke til kommentar

Selvsagt gjør det det! Men denne gangen får vel genesis ta på seg hatten......

Skal jeg ellers gjette på noe angående det settet, så vil jeg tippe en ytelse som ligger litt under Waterchill, under samme temperaturforhold.

Altså 2-3grader høyere CPU-temp, ved samme vanntemperatur.

Blir uansett spennende å se hvor godt / dårlig det yter, men det er nok uvegerlig en viss sammenheng mellom pris og ytelse! Også her.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...