mirrormatch Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Har et Abit nf7-s v2.0, twinmos 3200 1GB dual channel kit DDR ram. og en xp2100+ tbredB som klokker greitt til 2400MHz på mitt gamle hk (via kt333 chipsett 185x13) og forsåvidt greitt på Abit kortet på samme hastighet. Men når jeg klokker fsb høyere enn 185 får jeg ustabilitet etter en stund. Både kortet og minnet skal være god for 200 fsb minst, så jeg lurer på om cpuen min ikke takler den høye fsb frekvensen. Har noen andre opplevd liknende problemer og finnes d en løsning, eller må jeg krype til korset og kjøpe ny cpu og i tilfelle hvilken burde jeg velge for å få høyere ytelse enn 185 x 13??? Har lest og hørt at xp 2500+ barton skal være en bra overklokker, men også at de nye versjonene av xp2500+ ikke kan låses opp på multiplieren med nforce2 chipsettet. Har testet ramen min på en p4 maskin (gud forby!!!) og den kjørte greitt på 215MHz med SPD innstillingen i dual channel på 2.9v, så jeg kunne ønske å kjøre på den hastigheten med min xp2100+, eller med en annen prosessor som tåler noe liknende. Så da lurer jeg bare på om d er noen som har forslag til hva som skulle være d beste og gjøre i mitt tilfelle. Håper noen har noen gode ideer!! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hva kjører en xp2100+ på orginalt? Har du prøvet å øke vCore og vDimm? Har du prøvet å slakke ned på ram-timingsene? Har du god nok kjøling? Du kan jo prøve å sette ned multiplieren og sette opp FSB, for å sjekke hva det er som stopper deg... Lenke til kommentar
mirrormatch Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 xp2100+ kjører på 1733MHz originalt. Har hatt vcore helt oppe på 2.1v med 200 x 8 som cpuen helt greit skulle kunne takle, men gjør d altså ikke. Har hatt ramen både slakkest og spd og har den alltid på 2.9v vdimm, no good uansett. Har en swifty mcx462 med delta (80+ cfm) og 9 kabinettvifter så jeg anser kjølingen som bra (har ikke vært over 47c målt med eksternt termometer helt inntil kjerna.) Har hørt noe om en eller annen bru på cpu burde kobles sammen for at hk skal tro at d er en 166 fsb cpu som sitter i og d løser fsb 200 problemet, men vet ikke helt hvilken og hvordan dette gjøres. Sliter litt... Lenke til kommentar
mirrormatch Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 står i første post: Abit nf7-s v2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå