maxmhz Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Er det noen som vet hvor mange picoliter/microliter som går med på en A4 utskrift ved 300dpi? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Har ikke peil, men det avhenger vel også av papirtype det skal skrives på og om skrivehodet er bubble jet eller piezo krystall. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Har også noko med instillinga som du sjølv sette på pcen, om du sette normal/dårli eller kva der står. Canon er veldig bra på ditta område. Lenke til kommentar
slie Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det er ett veldig vanskelig spørsmål du stiller. det er umulig å svare på uten flere opplysninger. Canon hevder f.eks. ofte at en blekkpatron holder til ca 3-400 utskrifter med 5% dekninggrad (ca ett vanlig brev) hvor mange ml det er i en patron fra canon aner jeg desverre ikke. hp sier ofte at deres patroner holder til ca 6-700 sider (45a patron) denne inneholder 42ml, som tilsvarer 0,06ml blekk på ett ark. igjen med 5% dekningsgrad. Merk at ett fullfarge photo ikke har 100% dekningsgrad. det er hvite punkter innimellom. det er derfor f.eks. canon 965 gir bedre bilder enn 865. 965 har lyse patroner i tillegg til standard = mindre hvite flekker, dyrere utskrifter, men bedre fargegjengivelse (spesielt i hudtoner, himmelsjateringer etc) så jeg får bare gi opp å svare på dette, men håper du finner svaret du leter etter ett eller anent sted. men det må opplyses om skriver, driverversjon, papirtype, utskriftsinnstillinger, fargekoder på utskrift etc. uff nå følte jeg meg som en nerd Lenke til kommentar
slie Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Siden du nevnte picoliter, jeg glemte en ting. Canon skriver ut med 2 picoliter i hver dråpe, de har ca 500 millioner dråper på ett a4 ark, tilsvarer ca 2 milliarder picoliter. på ett ark, ved 100% dekning. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Slie: Har du mer info å føye til etter så kort tid og det ikke er kommet flere innlegg etter ditt siste, rediger innlegget, ikke lag en ny post. Slikt kalles for bumping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå