newM Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg har delt min internet oppkobling med 1 maskin i nettverk men har et problem. På hovedmaskina der ADSL er installert fungerer alt kjappt men på maskinen som tar imot internet oppkoblingen går det ofte veldig tregt. Enkelte websider er praktisk talt umulig å komme inn på. Noen som har noe ide om hva som kan gjøres ? -Begge maskinene bruker Windows XP -Nettverket er satt opp via krysset TB kabel. -Som sagt fungerer nettverket i seg selv fint men internet forbindelsen på "maskin 2" går tregt på enkelte websider, fort på andre. Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei Prøv å bruke en proxy på den maskinen som har problemer med internet. proxy.online.no:8080 Den setter du opp i Tools -> Internet Options -> Connections -> Lan Settings . Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
newM Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Takk for svaret! skal prøve det ut etterpå. Lenke til kommentar
newM Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Det ser ut til å fungere nå ja. Alle websider jeg testet ut gikk nå fint. Takk for hjelpen!=) Mvh Truls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå