Ernie79 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Skrur på pc'en, hd'er og vifter starter, ingen skjermbilde. Regner med at flashingen gikk til hel¤#%#¤/ Trodde da hk'et ville starte opp med bios nr 2, men det gjør den da ikke. Noen som vet hvordan man kan tvinge den andre biosen til å starte? Eller noen andre løsninger som kan funke?? Har et Gigabyte GA-8IK1100 kort. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) du lot vel pc'n stå helt til du var SIKKER på at den var ferdig? Såvidt jeg vet er det vel ikke noe du kan gjøre hvis en flashing går galt..? sikker på at du gjorde det rett? Ofte veldig lurt å følge guider fra punkt til prikke fra hovedkortprodusentens hjemmeside, det har bestandig funket her, har flashet bios opp til flere ganger. Endret 16. februar 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har flashet den på samme måte før og da har det fungert fint. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 korrupt bios kanskje? Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Dum BIOS. Vet ikke... Eneste jeg syntes er litt rart er at ikke bios nr 2 bare kjører i gang. Har prøvd diverse "boot" disker som skal kunne opprette bios igjen, men får ikke noe kontakt med floppy. Kan være en tast kombinasjon som gjøre det, men den har ikke jeg finni. Evt tast(er) for å be kortet boote med bios nr 2..... Liten respons på forumet her generelt på Gigabyte hk.....google har heller ikke gjordt meg lur. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) start opp trykk delete, samt trykk f8 etter inne i bios da kan du gå inn på autorecovery under menyvalg å gå tilbake til din gamle bios. Endret 16. februar 2004 av airguard Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Får ikke skjermbilde....... Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg hadde et aOpen hovedkort med Dual BIOS. Poenget med dual BIOS er jo at den skal være helt adskilt fra resten av systemet (fysisk adskilt). Slik at den uansett ikke skal gå dukken, ved f.eks feilflashing og virus angrep osv... På hovedkortet jeg hadde var det en jumper som switchet over til den andre BIOSen.. da kunne du kopiere den BIOSen tilbake til den andre BIOS brikken igjen Les manualen til Hovedkortet ditt!!!!! Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Eneste som står i manualen er hvordan man baker boller trur jeg. Har sett etter en slik jumper, men det er bare en jumper til reset av bios, men den gjør ikke nytten sin i dette tilfellet. Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Aha... Poenget med Dual BIOS er da...? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Kikket litt i manualen, ser ut som den skal bruke backup-bios automatisk hvis main-bios er ødelagt. Se også på nettsidene, jeg mener å huske det står noe om det der også. Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Trur poenget med dual bios er å gjøre meg frustrert..... Finnes ingen respons uansett hva jeg prøver på. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 På tide å teste ting som 1. resette bios (ta ut batteri og strømkabel, vent ca 60 sek. og test igjen) 2. fjerne alle komponenter som ikke er essensielle for oppstart. 3. Beskrive nøyaktig hva som skjer når du prøver å skru på maskinen og alle tingene du har testet så langt i feilsøkingen. Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Har hatt ute reset jumper og batteri i over en time. Røska ut alt, ingen forskjell. Harddisker starter hvis de er koblet til. Uansett får jeg ingen skjermbilde. Snakka med han som importerte det for meg, ser ut som det er nytt på vei.... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 La nettopp merke til at det i oppstart står at man kan trykke F9 for express recovery(8KNXP, nesten samme kort). Kanskje det var den tasten du lette etter ? Lenke til kommentar
airguard Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hold inne insert(evnt. del) når du trykker på power knappen, hvis ikke dette virker sjekk skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Det endte med nytt kort. Abit IC7 MAX3 Håper det duger........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå