Gå til innhold

Er denne temperaturen okay?

macklett

Anbefalte innlegg

XP 3000

Thermaltake Venus Silent Boost K7

1024 MB DDR

200 + 55 GB harddisk

Asus A7V600-X Hovedkort

Gammel 300 W strømforsyning/aopen kabinett.

m.m

MB (motherboard) temperature: 44 C

CPU : 62 C

CPU fan speed: 2872 RPM

Vcore votage: 1,62 C

+ 3,3 C V Voltage: 3,26 C

+ 5 V Voltage: 4,75 C

+ 12 V Voltage: 12,75 C

Jeg kjenner selv ikke til hvordan strøminnstillingene skal være. Vil tro at temperaturen til hovedkortet er grei, den til prosessoren er vel i grenseland, men okay?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På AMD prossesorer er d ikke farlig med 62 grader. De tåler opp til 90 grader, men den bør ikke ligge så høyt som 90 da.. hehe. men 62 grader er ingen problem.. Har så å si samme temp selv, har hatt det i 1 år ca.. Så det er ikke skummelt, og heller ikke i grenseland. Men du kan jo selvfølgelig få den ned, og det skader jo ikke.. Jo lavere temp desto bedre ;)

Lenke til kommentar

Hva er det som tilhører 12Volten da? Jeg burde med andre ord ikke sette inn fjerde harddisk eller cd rom, siden jeg da kan risikere at strømforsyningen/hovedkortet tar dagen?

// Fjernet et avsnitt siden jeg fikk svar på dette, mens jeg skrev.

Satt sammen maskinen for circa 1 uke siden, og den har oppført seg greit.

Endret av macklett
Lenke til kommentar

Slikt kabinett har jeg også... Du må mekke større hull for luft inn i front (ta bort innsugvifte) ... sett på mer utblåsvifre® på baksiden. Dette for å få ned MB-temp til nærmere 30C. Da kommer CPU-temp godt under 55 C (max 60 ved full last)-- der den bør være. :thumbup:

Edit:

Den 12 volten var litt høy hvis man tolererer +/- 5%.

12-volten ordner seg når han får på etpar utblåsningsvfter til.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Hva er det som tilhører 12Volten da? Jeg burde med andre ord ikke sette inn fjerde harddisk eller cd rom, siden jeg da kan risikere at strømforsyningen/hovedkortet tar dagen?

// Fjernet et avsnitt siden jeg fikk svar på dette, mens jeg skrev.

Satt sammen maskinen for circa 1 uke siden, og den har oppført seg greit.

Ikke noe problem å ta ut eller sette inn. Men hvis du kommer over 13 V burde du passe på. Bedre med mer last enn mindre ;)

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig var nok hovedkorttemperaturen og temperaturen på prosessoren en peak. Må følge med disse framover.

Etter 3 sjekk i BIOSen virker temperaturene faktisk å vanligvis være noe lavere, tror jeg fikk oppført litt høye tall i BIOSen første gangen jeg sjekka (vet ikke hvorfor). MB Temperaturen virker å heller ligge rundt 40 C, og prosessortemperaturen på 54 C.

Merkelig at jeg skulle få så stort avvik på den første, høye målingen, og de tre siste målingene jeg har foretatt den siste halvtimen (maskinen har sammenhengende stått på i ca 10 timer)

Endret av macklett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...