Errae Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 trenger ikke å oppgi grunn, ikke på spm heller. så derfor ikke oppgi det (= Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Dersom varen er brukt og ikke kan selges som ny. Det er helt feil...dette bryter med angrerett loven, for selv om du har brukt en ting har du rett på pengene igjen innen 14 dager uansett, sålenge varen ikke er skadet e.l Endret 17. februar 2004 av Slabbedasken Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Har benytta angreretten på to harddisker derfra. Det gikk smertefritt De gav en god tidsfrist på returnering av diskene og pengene ble refundert kjapt. Nå nevnte ikke jeg med et ord hvorvidt jeg hadde brukt diskene heller da. For å slippe stress så er jeg bevisst på at jeg ikke skriver hvorfor jeg vil benytte angreretten. Skriver noe slikt som dette: "hei Jeg ønsker å benytte angreretten min på varenummer X fra ordre Y og ber derfor om å få returnummer slik at jeg kan få returnert varen i hendhold til deres retningslinjer. mvh Anders Leipsland kundenummer Z" Ja det er kort, men det er alt det loven pålegger meg å si. Slik jeg ser det er det bare dumt å komme med forklaringer på "jeg vil bytte mitt skjermkort da jeg ikke klarte å flashe det til XT utgave. Kortet er bare brukt i tre dager og blablabla". Fikk du et returnummer. Jeg ringe og spurte om dette, men fikk da som svar at de ennå ikke praktiserte dette, da de fortsatt var et lite selskap... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Fikk du et returnummer. Jeg ringe og spurte om dette, men fikk da som svar at de ennå ikke praktiserte dette, da de fortsatt var et lite selskap... Som jeg skrev, det er noe ala det der jeg skriver i alle saker. Men stemmer at hwb ikke brukte returnummer. Fikk bare en bekreftelsesmail fra dem Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 ok, håper jeg får en bekreftelsesmail da, og at det ikke tar så lang tid å teste varen min... Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hvis det er et par dager siden du har sendt den og du mener de burde klare å teste den. Ville jeg ringt dem. Det fungerte for meg og da sa de at de sender en ny. Jeg sente en brikke in på mandag, jeg ringte torsdag og spurte om du hadde fått brikken da sa det ja og den er testet. Da fikk jeg beskjed om at den blir pakket nå og skal bli sent i løpet av dagen. Fikk den på lørdag. Bare ring og spør.. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 ah, thx...bruker posten sin pakkespor-program og ser at cpu'en min allerede er ankomstregistrert i Stokke. Regner med at hwb henter den inn i morgen og for testet den...ringer dem på torsdag. TeSp, hva returnerte du? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Du kan fint returnere dette, men hvis HWB.no ikke svarer ville jeg ringt dem isteden for å sende mail, da svarer de garantert. Jeg ville ikke gått til sak mot dem. Men seff må forbrukerrådet kontaktes hvis hwb.no ikke svarer eller er motvillige Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 ok, håper jeg får en bekreftelsesmail da, og at det ikke tar så lang tid å teste varen min... Jeg fikk retur nr. Men og skrive det de gjorde er sleipt! De som ikke kan så mye om den loven tror da dette ikke går og må eventuelt selge den brukt til en nedsatt pris Har nå sent inn varer til både komplett.no og Hwb.no Så da får vi se hvem som er raskest Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det kan tolkes mye ut av den setningen. Om det er masse skrumerker osv på ting og emballasjen f.eks er rivd sønder og sammen eller om du har rotet vekk ting som fulgte med så kan de vel ikke selge som ny. Men synes ikke det er verdt å lage en tråd om dette. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Dersom varen er brukt og ikke kan selges som ny. Dette kan like godt tolkes at kun gjelder dersom varen ikke kan selges som ny. Og da har de helt lov til å skrive det. Hvorfor skal forumfolket alltid tolke ting i verste mening, og begynne med lynsjestemning uten å oppklare det med vedkommende webshop først? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Synes denne post være på trine.. sånn LIVE stil her. Sakene er ikke engang over, dere har ikke engang tatt kontakt med butikkene som dette gjelder. Dere bare poster fordi dere er redde at dere for trøbbel, litt feigt synes jeg siden sånn poster oft utløser urettferdig kritikk. Ta kontakt og la saken utvikle seg litt for dere går i crusade eller panik modus. Simon Lenke til kommentar
Templar Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg trør ikke heller at HWB er sleipe jævler på grunn av 1 setning. Sikkert ett mindre firma der de prøver at hjelpe seg så mest som mulig sjølf. Simon Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Enden: La oss si jeg kjøper en vare, en harddisk. Setter den i maskina, bruker den en uke før jeg finner ut at den er for treig, så jeg vil benytte meg av angreretten. Jeg sletter partisjoner fra disken, tar den ut igjen, pakker alt jeg fikk pent i sammen igjen og sender den i retur etter å ha gitt beskjed til hwb. Har jeg lov til det? Ja! Men har så Hwb lov til å selge denne varen som ny? Tviler. Er da linjen i retningslinjene til hwb misvisende? Ja, så håper de retter/fjerner linjen. Endret 19. februar 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Synes denne post være på trine.. sånn LIVE stil her. Sakene er ikke engang over, dere har ikke engang tatt kontakt med butikkene som dette gjelder. Dere bare poster fordi dere er redde at dere for trøbbel, litt feigt synes jeg siden sånn poster oft utløser urettferdig kritikk. Ta kontakt og la saken utvikle seg litt for dere går i crusade eller panik modus. Simon Har snakket med forbrukerådet. De sa at dette var feil men ville ikke gjøre noe mer. snakket med Hwb.no. Den personen jeg snaket med eller de var helt uteforstående. Ingen viste noe. De skulle spørre men har ikke hørt noe mer. Men men, sendte Cpu en i retur. tok ca 1 uke fra jeg sendte pakken til jeg fikk pengene på konto . Mn nå har det gått 2 uker på kompplett.no og ar ikke hørt noe etter de fikk pakken. Så disse er litt treige Men men haster ikke. Hadde hwb.no fjernet den setningen ville jeg helt klart likt de best Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Man kan faktisk tolke den setningen der dithen at hwb.no selger varer som er kommet inn pga angrerett som nye.. er dette vanlig? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Men noen som har retunert varer på Hwb.no? Og hva skjedde da? Jepp.. En brukt A64 3000+... Uten problemer. Men hisser du deg ikke litt mye opp nå? Alle webshopper har samme praksisen så jeg skjønne ikke hva du maser så mye om. Og.. multicom solgte varer som har vært sendt inn på angrefrist før. Vet ikke hvordan det er nå ,men jeg vet ikke hvordan det er nå. Og de kan jo selge en ting som ny når den er sendt inn. Min A64 3000+ kan fint selges som ny. Og en hardisk vil også kunne selges som ny. Hvis den går igjennom en drivefitnesstest med feilkode 0x0 så vil den gå fint som ny. Om dette er helt moralsk vet jeg ikke ,men multicom måtte ikke stå til rette for det etter hva jeg vet. Så ulovlig er det ikke (hvis det med multicom stemmer) Men jeg er helt enig at du absolutt bør roe deg ned. Du har ikke prøvd service eller noe annet så jeg ville ikke ha postet og klaget med en gang. Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det er jo også full garanti på alle produktene som blir solgt. Om jeg ikke ser umiddelbart at det er en brukt gjenstand ville jeg ikke hatt store problemer. Det er jo en kostnad å måtte dumpe prisene på alt som har blitt levert tilbake. Til slutt er det jo vi som må betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå