Gå til innhold

Hwb.no og angreretts loven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har benytta angreretten på to harddisker derfra. Det gikk smertefritt :) De gav en god tidsfrist på returnering av diskene og pengene ble refundert kjapt. Nå nevnte ikke jeg med et ord hvorvidt jeg hadde brukt diskene heller da. For å slippe stress så er jeg bevisst på at jeg ikke skriver hvorfor jeg vil benytte angreretten. Skriver noe slikt som dette:

"hei

Jeg ønsker å benytte angreretten min på varenummer X fra ordre Y og ber derfor om å få returnummer slik at jeg kan få returnert varen i hendhold til deres retningslinjer.

mvh Anders Leipsland

kundenummer Z"

Ja det er kort, men det er alt det loven pålegger meg å si. Slik jeg ser det er det bare dumt å komme med forklaringer på "jeg vil bytte mitt skjermkort da jeg ikke klarte å flashe det til XT utgave. Kortet er bare brukt i tre dager og blablabla".

Fikk du et returnummer. Jeg ringe og spurte om dette, men fikk da som svar at de ennå ikke praktiserte dette, da de fortsatt var et lite selskap... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvis det er et par dager siden du har sendt den og du mener de burde klare å teste den. Ville jeg ringt dem. Det fungerte for meg og da sa de at de sender en ny.

Jeg sente en brikke in på mandag, jeg ringte torsdag og spurte om du hadde fått brikken da sa det ja og den er testet. Da fikk jeg beskjed om at den blir pakket nå og skal bli sent i løpet av dagen. Fikk den på lørdag. Bare ring og spør..

Lenke til kommentar
ok, håper jeg får en bekreftelsesmail da, og at det ikke tar så lang tid å teste varen min...

Jeg fikk retur nr.

Men og skrive det de gjorde er sleipt! De som ikke kan så mye om den loven tror da dette ikke går og må eventuelt selge den brukt til en nedsatt pris :angry:

Har nå sent inn varer til både komplett.no og Hwb.no

Så da får vi se hvem som er raskest :roll:

Lenke til kommentar
Dersom varen er brukt og ikke kan selges som ny.

Dette kan like godt tolkes at kun gjelder dersom varen ikke kan selges som ny. Og da har de helt lov til å skrive det. Hvorfor skal forumfolket alltid tolke ting i verste mening, og begynne med lynsjestemning uten å oppklare det med vedkommende webshop først?

Lenke til kommentar

Synes denne post være på trine.. sånn LIVE stil her. Sakene er ikke engang over, dere har ikke engang tatt kontakt med butikkene som dette gjelder. Dere bare poster fordi dere er redde at dere for trøbbel, litt feigt synes jeg siden sånn poster oft utløser urettferdig kritikk.

Ta kontakt og la saken utvikle seg litt for dere går i crusade eller panik modus.

Simon

Lenke til kommentar

Enden: La oss si jeg kjøper en vare, en harddisk. Setter den i maskina, bruker den en uke før jeg finner ut at den er for treig, så jeg vil benytte meg av angreretten. Jeg sletter partisjoner fra disken, tar den ut igjen, pakker alt jeg fikk pent i sammen igjen og sender den i retur etter å ha gitt beskjed til hwb.

Har jeg lov til det? Ja!

Men har så Hwb lov til å selge denne varen som ny? Tviler.

Er da linjen i retningslinjene til hwb misvisende? Ja, så håper de retter/fjerner linjen.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Synes denne post være på trine.. sånn LIVE stil her. Sakene er ikke engang over, dere har ikke engang tatt kontakt med butikkene som dette gjelder. Dere bare poster fordi dere er redde at dere for trøbbel, litt feigt synes jeg siden sånn poster oft utløser urettferdig kritikk.

Ta kontakt og la saken utvikle seg litt for dere går i crusade eller panik modus.

Simon

Har snakket med forbrukerådet. De sa at dette var feil men ville ikke gjøre noe mer. snakket med Hwb.no. Den personen jeg snaket med eller de var helt uteforstående. Ingen viste noe. De skulle spørre men har ikke hørt noe mer.

Men men, sendte Cpu en i retur. tok ca 1 uke fra jeg sendte pakken til jeg fikk pengene på konto :thumbup: . Mn nå har det gått 2 uker på kompplett.no og ar ikke hørt noe etter de fikk pakken. Så disse er litt treige :ermm:

Men men haster ikke. Hadde hwb.no fjernet den setningen :no: ville jeg helt klart likt de best :thumbs:

Lenke til kommentar
Men noen som har retunert varer på Hwb.no? Og hva skjedde da?

Jepp.. En brukt A64 3000+... Uten problemer.

Men hisser du deg ikke litt mye opp nå? Alle webshopper har samme praksisen så jeg skjønne ikke hva du maser så mye om.

Og.. multicom solgte varer som har vært sendt inn på angrefrist før. Vet ikke hvordan det er nå ,men jeg vet ikke hvordan det er nå.

Og de kan jo selge en ting som ny når den er sendt inn. Min A64 3000+ kan fint selges som ny. Og en hardisk vil også kunne selges som ny. Hvis den går igjennom en drivefitnesstest med feilkode 0x0 så vil den gå fint som ny. Om dette er helt moralsk vet jeg ikke ,men multicom måtte ikke stå til rette for det etter hva jeg vet. Så ulovlig er det ikke (hvis det med multicom stemmer)

Men jeg er helt enig at du absolutt bør roe deg ned. Du har ikke prøvd service eller noe annet så jeg ville ikke ha postet og klaget med en gang.

Lenke til kommentar

Det er jo også full garanti på alle produktene som blir solgt. Om jeg ikke ser umiddelbart at det er en brukt gjenstand ville jeg ikke hatt store problemer. Det er jo en kostnad å måtte dumpe prisene på alt som har blitt levert tilbake. Til slutt er det jo vi som må betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...