MrMarbles Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Denne testen sier vel fint lite om dual channel og mer om dobbling av mengde RAM. Battlefield testen sier mest om dobbling av MB ram men testinga med Aida32 sier MYE om økningen med dual channel Altså, Aida og SiSoft bryr meg så utrolig lite. Teoretiske benchmarks kan dra dit peppern gror. Gi meg skikkelige tester av programmer eller spill. En ting er at du får mer minnebåndbredde. En annen ting er at faktisk utgjør en reell forskjell som går an og oppleve. Edit: skriveleif Endret 17. februar 2004 av MrMarbles Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Altså, Aida og SiSoft bryr meg så utrolig lite. Teoretiske benchmarks kan dra dit peppern gror. Gi meg skikkelige tester av programmer eller spill. En ting er at du får mer minnebåndbredde. En annen ting er at faktisk utgjør en reell forskjell som går an og oppleve. Forsåvidt enig, men Sisoft osv. er jo somregel brukt som referansepunkt, ikke måling av direkte ytelse Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Kan noen fortelle meg hva Dual Channel er?? er det bare at du bruker 2 minneplasser i steden for en?? Altså at det loader fortere hvis du har 2*512mb enn når du har 1* 1024 mb?? Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Kan noen fortelle meg hva Dual Channel er?? er det bare at du bruker 2 minneplasser i steden for en?? Altså at det loader fortere hvis du har 2*512mb enn når du har 1* 1024 mb?? ja, det er slik det skal fungere. men du øker altså ikke hastigheten med det dobbelte. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Denne testen sier vel fint lite om dual channel og mer om dobbling av mengde RAM. derfor vil jeg at megakrølle skal slå av dual, slik at ytelsesforskjellen kan måles med like mye ram. Ja ja jeg legger meg flat... prøver på nytt og setter denne gangen brikkene i slot 1 og 2 da dual channel ikke vil virke så kan jeg lage en liten update på testen Edit: leif Endret 17. februar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Nå er det kommet en update og resultatene finner du øverst Angående battlefield 1942 så er det kansje ikke så veldig rart at det kjører og loader bedre med 1024mb i stedet for 512mb ram det er jo et spill med MYE textures og ting som tar plass på ramen så dette var kansje ikke overaskende?! Edit: skriveleif Endret 17. februar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) No blei det stilt!? Jeg legger til at jeg gikk opp ca 200 poeng i 3Dmark 03 Edit: leif igjen Endret 17. februar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Battlefield loadingen går såvidt mye raskere på grunn av mengden RAM antar jeg. Testet nettopp selv, BF 1.6 og DC 0.7, El Alamein, 64 boter sluker 456MB RAM (er det minnet BF1942.exe trekker det sekundet spillet er igang. Ellers har jeg (typisk)MSN, noen vinduer i IE, winamp, norton, outlook og "noen småtting i hjørnet) dette tar akkurat nå 472MB RAM. Totalt bruke jeg 929MB på bare å sjekke ut dette, til mitt bruk er det tydelig at 1GB RAM er et absolutt minimum (har heldigvis 2 ) og jeg er på ingen måte ekstrem. Enda finnes det folk bruker 2-4k på skjermkort og sitter å jabber om at 512MB er mer enn nok til alle spill - du har så rett... og jeg spiller fortsatt BF1942, DC og BF:V med mitt gamle overklokka GF4ti4200 i 1600x1280 uten hakk. Resten av specsene er P4 [email protected] og 1GB minne Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Jeg graver frem denne lille "testen" igjen, siden jeg har registrert mange spørsmål om ram med dual channel i det siste Edit: Jeg vet det er en egen Testavdeling men dette er en gammel post som kom før jeg hadde sett det. Vær snill og ikke steng den Endret 21. april 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå