Gå til innhold

Xp2500 temperaturmåling?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å overklokke mitt nye system.

Athlon xp2500+

Abit NF7-s

2X Twinmos 512Mb PC3200

Sapphire Radeon 9800 pro Atlantis

Jeg har lastet ned Prime95, og startet torture test før overklokking. Men det jeg lurer på er om hvordan jeg kan se temperaturen på prosessoren på en grei måte. Og hvor lang tid Prime95 tar før noen resultaterkan sees. Tar det mange timer for hver gang jeg får se resultater og temperaturen, og kan skru opp fsb´en.

På forhånd takk.

Endret av Filantropen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, lastet ned speedfan(takk for tipset!) Er det noen måte å finne ut hvilken temperatur som er prosessoren? Den viser : Local temp, temp 2, temp 3, HD0, HD1, temp 1 og remote temp. Temp 2 går opp opp og ned.

Temp3 -48

Temp2 46

Local temp 40

HD1 37

HD0 35

Temp1 32

Remote temp 8

Jeg går ut i fra at HD1 og 0 er harddiskene.

Endret av Filantropen
Lenke til kommentar

En liten guide til Prime95 hadde virkelig vært noe ja! Det er jo et viktig program til bruk ved overklokking.

Jeg tror jeg har funnet ut at Temp1 må være prosessoren, det står RT1 i hovedkort manualen på prosessorsokkelen. I tillegg viser programmet Temp1 i trayet.

Lenke til kommentar
temp: speedfan ..

kjør prime95 i ca 10min. etter vært hamkk du setter fsb'en opp helt til du får artifact så enten klokk litt ned eller sett op volen og kjør prime95 en natt..

(tror jeg, rett hvis noe er feil :D)

... Når du unngår error dei ti første minutta i Prime95 (etter litt opp- og nedklokking) så bør du la prime95 stå på et par tre timer, for å vere heilt sikker.

VANLIGVIS kommer det error ganske tidlig om du har en ustabil CPU, men kjekt å kjøre et par timer uansett, sånn at du er sikker på at den er 100% stabil ;)

Lenke til kommentar
temp: speedfan ..

kjør prime95 i ca 10min. etter vært hamkk du setter fsb'en opp helt til du får artifact så enten klokk litt ned eller sett op volen og kjør prime95 en natt..

(tror jeg, rett hvis noe er feil :D)

Artifact? Opplever du artifact ved overklokking av fsb? Har ikke jeg lagt merke til enda ihvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...