Gå til innhold

Kabel tv kontakt


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå kabel TV fra en lokal formidler (et lokallag).

Fra dem får jeg en svart kabel inn i huset som er omkoblet til en hvit kabel (mest sannsynlig en vanlig antennekabel), som går til TV'en.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan splitte denne svarte kabelen. Fordi jeg vil ha TV en annen plass i huset, men kabelen blir alt for lang om jeg må splitte den hvite kabelen i stedet.

 

Her er et bilde av den svarte kabelen som blir omkoblet til den hvite antennekabelen:

http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar...eltvkontakt.JPG

 

Hvilke kontakter trenger jeg får å få splittet denne kabelen et stykke før den komme frem til den hvite?

 

Tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør i en tv sjappe el. Forklarer du hva du skal ha få er det ikke noe problem å få en splitt til dette. Veit ikke hva den korrekte betegnelsen er, men det er jo bare en coaxial 1-til-2 splitt med skrukobling du trenger... (Og da en ekstra antennekabel med skrukobling i den ene enden, eller en form for overgang hvis det finnes...)

Lenke til kommentar
Enkelt sagt: Du kan ikke splitte kabelen, men det finnes bokser som gjør dette (splitter signalene, ikke kabelen :) )

Ok. Du tenker sånne T-kontakter eller noe sånt? Men jeg må jo allikevel klippe av kabelen et sted, så hva slags kontakter må jeg ha på den svarte kabelen for å kunne bruke den etter at jeg har kuttet den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...