alex100 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hei. Jeg har nå kabel TV fra en lokal formidler (et lokallag). Fra dem får jeg en svart kabel inn i huset som er omkoblet til en hvit kabel (mest sannsynlig en vanlig antennekabel), som går til TV'en. Det jeg lurer på er om jeg kan splitte denne svarte kabelen. Fordi jeg vil ha TV en annen plass i huset, men kabelen blir alt for lang om jeg må splitte den hvite kabelen i stedet. Her er et bilde av den svarte kabelen som blir omkoblet til den hvite antennekabelen: http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar...eltvkontakt.JPG Hvilke kontakter trenger jeg får å få splittet denne kabelen et stykke før den komme frem til den hvite? Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Spør i en tv sjappe el. Forklarer du hva du skal ha få er det ikke noe problem å få en splitt til dette. Veit ikke hva den korrekte betegnelsen er, men det er jo bare en coaxial 1-til-2 splitt med skrukobling du trenger... (Og da en ekstra antennekabel med skrukobling i den ene enden, eller en form for overgang hvis det finnes...) Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 hvorfor kan du ikke splitte den hvite? mye enklere.... prøvd å ta den hvite fra den svarte, og se hva slags kobling det er? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 hvorfor kan du ikke splitte den hvite? mye enklere.... prøvd å ta den hvite fra den svarte, og se hva slags kobling det er? Fordi jeg må splitte den svarte en del før der den hvite begynner Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Her er et bilde av kablene frakoblet: Den hvite: http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar...ennekabeltv.JPG Den svarte: http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar/svartkabeltv.JPG Noen som kan si hva slags kabler det er? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Enkelt sagt: Du kan ikke splitte kabelen, men det finnes bokser som gjør dette (splitter signalene, ikke kabelen ) Edit: Kabelen er en vanlig antenne kabel, husker ikke betegnelsen. Endret 17. februar 2004 av Armalite66 Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Enkelt sagt: Du kan ikke splitte kabelen, men det finnes bokser som gjør dette (splitter signalene, ikke kabelen ) Ok. Du tenker sånne T-kontakter eller noe sånt? Men jeg må jo allikevel klippe av kabelen et sted, så hva slags kontakter må jeg ha på den svarte kabelen for å kunne bruke den etter at jeg har kuttet den? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Du trenger riktig verktøy for å sette på kontaktene på kablene, da tv signalene som går igjennom er veldig følsomme, ie bildet blir lett skurrete, osv... Sjekk med en lokal service elektroniker, eller en vanlig elektriker (de fleste kan litt om antenner og slikt også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå