larsdrev Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Heisann, har fått tak i noen filmer (5 stk) som er tatt opp da jeg var liten, tenkte jeg skulle overføre disse til pc og dvd, siden dette er hi-8 kasetter med kvalitet deretter kan jeg sikkert bruke en såpass lav kvalitet at alle 5 filmene går på en dvd ? eller ? har jeg missforstått noe her.. det jeg er på jakt etter er å vite hva slags kvalitet på pc'n (s-vcd /vcd /dvd) som tilsvarer hi-8 kvalitet overført til pc'n via vhs-adapterkassett. noe vagt formulert sikkert men håper noen kan hjelpe... mvh Lars. Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det som spiller en rolle om du skal få alle 5 filmene inn på en dvd er lengden på filmene dine. Når du vet lengden, kan du komprimere lyd og bilde slik at det går inn på en DVD plate. Når du skal ta opp bør du ta opp i best mulig kvalitet i det programmet du bruker. Husk at det blir alikavel komprimert når du skal lage den ferdige dvd'en uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå