Gå til innhold

Har hovedkortet tatt kvelden?

andesam

Anbefalte innlegg

Har et asus a7n8x deluxe (se profil for resten av maskinvare).

Når jeg starter opp dataen så er skjermen helt svart-->No signal står det på skjermen. Men det rare er at av og til kommer bildet. Jeg satte inn USB tilkoblingen til tastaturet\musen (bruker PS\2 tilkoblingen), og hadde i PS\2 tilkoblingen i tillegg, så var det bilde på skjermen. Men etter at jeg hadde vært inn i bios en (for å stille fsb hastigheten, har resatt biosen), så var bildet svart igjen når jeg gikk ut av biosen.

Første gangen da dette skjedde så fikk jeg fiksa det (ved å resett bios en mange ganger), men dagen etterpå var det ikke noe bildet på skjermen igjen.

Har også prøvd med et PCI skjermkort, men det var ikke noe bildet da heller.

Har resatt bios en en haug av ganger, og noen få ganger så er det bildet på skjermen. Jeg misstenker at det er hovedkortet som er gåent, men det virker litt rart at det bare pluttselig tar kvelden, ikke sant?

Kan også nevne at jeg ikke har klokke opp prosessoren til 2,4 ghz mens jeg har hatt dette problemer. Tviler også på at det har noe med varme å gjøre. Har 9 vifter i dataen, 2 som blåser på skjermkortet, pluss standard viften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...