7r Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har ikke fått mitt ABIT ic7 MAX3 hovedkort til å fungere skikkelig enda. Spesielt hvis strømmen (bryteren på strømforskyningen) har vært avslått en stund. Får boot-failure, og problemet er at bios ikke finner harddisken. Dersom jeg går innom bios ved oppstart, er ikke HD registrert engang. Etter å ha sett gjennom bios-innstillingene trykker jeg bare F10 (lagrer) og re-starter en gang for å kontrollere innstillingen i bios. Da er HD der, men på BOOT-Priority står den som nr. 2. På nr. 1 står Bootable add-in-device....eller lignende. Jeg skifter om dette ved å trykke +/- slik at HD kommer på nr. 1. Da virker alt greit igjen...........Men, som sagt, nå strømmen har vært borte ei stund, får jeg problemer igjen. Virker som ting ikke lagres i bios? Eller kan det være S-ATA innstillinger, onchip board innstillinger e.l. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har ikke fått mitt ABIT ic7 MAX3 hovedkort til å fungere skikkelig enda. Spesielt hvis strømmen (bryteren på strømforskyningen) har vært avslått en stund. Får boot-failure, og problemet er at bios ikke finner harddisken. Dersom jeg går innom bios ved oppstart, er ikke HD registrert engang. Etter å ha sett gjennom bios-innstillingene trykker jeg bare F10 (lagrer) og re-starter en gang for å kontrollere innstillingen i bios. Da er HD der, men på BOOT-Priority står den som nr. 2. På nr. 1 står Bootable add-in-device....eller lignende. Jeg skifter om dette ved å trykke +/- slik at HD kommer på nr. 1. Da virker alt greit igjen...........Men, som sagt, nå strømmen har vært borte ei stund, får jeg problemer igjen. Virker som ting ikke lagres i bios? Eller kan det være S-ATA innstillinger, onchip board innstillinger e.l. Gjør som meg ikke kjøp det nyeste og farligste men det litt eldre som feilene er luka vekk Jeg har et ABIT IC7-G nesten det samme kortet minus masse feil Lenke til kommentar
heba Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Har hatt de samme problemene som deg. Harddisken (samme type) ble ikke oppdaget i bios. Harddisken startet ikke opp slik at jeg måtte "hot-swappe" den for å få den i gang. Fikk byttet den. Har IC7-G hovedkort. Der hadde jeg samme problem ved at boot-priority endret seg når maskinen hadde vært slått av. Dette løste seg etter at jeg oppgraderte bios. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 urk. .og jeg som skal handle dette hk om noen dager.. Jaja.. får det sikkert til å funke Lenke til kommentar
7r Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Halloen igjen! Har vært fraværende en stund nå, men siden jeg skrev innlegget har jeg fått flashet inn en nyere versjon av biosen Den opprinnelige versjon som fulgte med hovedkortet mitt var ver. 1.2. Oppgraderte til ver. 1.3. Det virker som det fungerer greit. Er tilbake om en uke og da er det best maskinen starter normalt Jeg er ingen data-ekspert. Pga. av disse problemene har jeg måttet finne ut av ting (ved å søke på forumet her). Meget frustrerende at ting ikke virker i som det skal i starten, men en lærer jo litt av det også Men dersom man kan litt mere data enn meg, er det nok ikke noe problem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Mulig at biosen poster så raskt at hdd ikke rekker å spinne opp/initialisere seg . I min bios har jeg en instilling som heter "Init IDE delay" sett denne til et par tre sekunder så er problemet løst . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå