schmelck.no Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Når bluetooth og kameramobiler kom så tenkte jeg på at det måtte jo være en knall idé å kunne bruke kameraet på mobilen som et webcam (ol.) spesielt via bluetooth! Flere og flere bærbare PC'er kommer jo med bluetooth innebygget. Har sendt mail til Sony Ericcson som ikke hadde noe svar på hvorfor dette ikke fantes... Er det noen der ute med litt kunnskaper om dette? Når du skal ta bilde med mobilen så kan du jo se det du skal ta bilde av i en relavtivt ok oppløsning + refresh rate for webcams... Så er det virkelig så vanskelig å "sende" de bildene via bluetooth til en PC? EDIT: Hvis det er noen somm hadde klart å lage et programm til dette formålet tror jeg at man kunne tjent bra med penger... Endret 16. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 syns jeg har hørt noe om at java ikke har tilgang til kamera på SET610, men kanskje mophun, vet ikke helt jeg, men hadde vært digg da, bare holdt kamera rundtomkring "filmet og sånn". Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Ja, da kan man jo ha "uendelig" med lagringsplass til film! Men hvilkket språk er kameraprogrammet skrevet i siden det seff har tilgang? Lenke til kommentar
molna Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Slikt er selvsagt ikke mulig på T610. Finnes webcam-software til SX1/6600/3650 Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Personlig har jeg P900, men hvorfor er det "selvsagt ikke mulig"? Men med den softwaren, kan du bruke mobilen som webcam?! Endret 16. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 tror det bare funker på mobiler med symbian... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Flott min P900 kjører symbian, noen URL jeg kan sjekke ut til evt. info? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) sjekk ut Floats Mobile agent. http://fma.xinium.com/ (nede akkurat nå ser jeg) De gutta har funnet ut hvordan man kan styre hele telefonen. Men det er med script. Og AT kommandoer(er det ikke det man brukte til modem a?). Med floats følger det med steinalder webcam Du kan ta bilder og sende de til pc via obex protokollen. Og bilde blir slettet etterpå. Så begynner den på ny runde. men det blir bare et bilde pr ca 20 sek pga at tlf er litt treg. Men det er jo litt moro alikevel da.. Til symbian s60 finnes dette programmet (drool, får min 6600 denne uken) Remote S60 w/web-cam Edit: så nå at du hadde P900...... da blir vel dette linken for deg P900 remote Endret 16. februar 2004 av bzzlink Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 hva med mophun, har den tilgang til kameraet? ingen som vet om det finnes til t610, har sinnsykt lyst på det... Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Som tidligere sagt i denne tråden, slikt finnes IKKE på T610 ... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Det har jeg fått med meg, men siden jeg har lurt på dette lenge hadde det vært finr hvis noen kunne forklare hvorfor det ikke går, evt. hvordan det kan være mulig... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Fordi SE ikke har laget programvare for å gjøre det mulig, og det er vel egentlig ganske naturlig at de ikke har gjort det. Java kan ikke kommunisere med kameraet, og antagelig ikke mophun heller, så det hjelper ikke med 3. parts programmvare. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Fordi SE ikke har laget programvare for å gjøre det mulig, og det er vel egentlig ganske naturlig at de ikke har gjort det. Java kan ikke kommunisere med kameraet, og antagelig ikke mophun heller, så det hjelper ikke med 3. parts programmvare. Sant, og skulle java faktisk kunne samarbeide med kameraet på T610, ville det fortsatt være umulig da den ikke har video-funksjon. På andre telefoner som kan ta opp video vil det antagelig ikke være et stort problem. Kan umulig være vanskelig å lage ett program som komunikaserer med kameraet og sender direkte via blåtann. Men tviler på at man får til å lage et slikt program som fungerer for telefoner som allerede er på markedet, må nok kjøpe en ny mobiltelefon når/hvis den funksjonen kommer. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Ah... takk for svar! Min P900 kan jo ta opp video, og som bzzlink skrev så finnes det jo til 6600 og sx-1, se på linken hans her. Så det burde da ikke være noe problem å lage noe liknende til P900! Eller? I den andre linken han posta så var det ikke noen webcam funksjon Endret 18. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Om mobilen kan ta opp video eller ikke er helt uvesentlig i forhold til hvorvidt det er mulig å bruke den som webcam. Poenget er vel at kameraet har direkte kommunikasjon med PC-en, altså at bildet kameraet fanger opp overføres direkte til PC-en. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 OK, ble litt klokere ihvertfall! Håper at noen evt hadde klart å lage en slik app til P900, er jo litt surt siden det finnes til 6600, grrrr... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg får det ikke til, jeg, på min 6600 Uansett, det er nesten umulig å få til webcam på T610 ved hjelp av Java-applikasjoner... Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 OK, ble litt klokere ihvertfall! Håper at noen evt hadde klart å lage en slik app til P900, er jo litt surt siden det finnes til 6600, grrrr... du kan mekke det på p900 også... bruk remote P900 (samme som remote S60 bare til Px00) og hvis den samme webcam pakken ikke finnes kan du bruke et program som tar live capture av bildet som streames til din data (i r-p900) og som gjør dette til webcam input. kanskje litt klumpete forklart, men det finnes ihvertfall sånt program.. husker ikke navnet dog.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Genialt! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå