Gå til innhold

Mobilen som webcam!

Anbefalte innlegg

Når bluetooth og kameramobiler kom så tenkte jeg på at det måtte jo være en knall idé å kunne bruke kameraet på mobilen som et webcam (ol.) spesielt via bluetooth! Flere og flere bærbare PC'er kommer jo med bluetooth innebygget.

Har sendt mail til Sony Ericcson som ikke hadde noe svar på hvorfor dette ikke fantes...

Er det noen der ute med litt kunnskaper om dette? Når du skal ta bilde med mobilen så kan du jo se det du skal ta bilde av i en relavtivt ok oppløsning + refresh rate for webcams... Så er det virkelig så vanskelig å "sende" de bildene via bluetooth til en PC?

EDIT:

Hvis det er noen somm hadde klart å lage et programm til dette formålet tror jeg at man kunne tjent bra med penger...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk ut Floats Mobile agent. http://fma.xinium.com/ (nede akkurat nå ser jeg)

De gutta har funnet ut hvordan man kan styre hele telefonen. Men det er med script. Og AT kommandoer(er det ikke det man brukte til modem a?). Med floats følger det med steinalder webcam :D

Du kan ta bilder og sende de til pc via obex protokollen. Og bilde blir slettet etterpå. Så begynner den på ny runde. men det blir bare et bilde pr ca 20 sek pga at tlf er litt treg. Men det er jo litt moro alikevel da..

Til symbian s60 finnes dette programmet (drool, får min 6600 denne uken)

Remote S60 w/web-cam

Edit: så nå at du hadde P900...... da blir vel dette linken for deg

P900 remote

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Fordi SE ikke har laget programvare for å gjøre det mulig, og det er vel egentlig ganske naturlig at de ikke har gjort det.

Java kan ikke kommunisere med kameraet, og antagelig ikke mophun heller, så det hjelper ikke med 3. parts programmvare.

Sant, og skulle java faktisk kunne samarbeide med kameraet på T610, ville det fortsatt være umulig da den ikke har video-funksjon.

På andre telefoner som kan ta opp video vil det antagelig ikke være et stort problem. Kan umulig være vanskelig å lage ett program som komunikaserer med kameraet og sender direkte via blåtann.

Men tviler på at man får til å lage et slikt program som fungerer for telefoner som allerede er på markedet, må nok kjøpe en ny mobiltelefon når/hvis den funksjonen kommer.

Lenke til kommentar

Ah... takk for svar!

Min P900 kan jo ta opp video, og som bzzlink skrev så finnes det jo til 6600 og sx-1, se på linken hans her. Så det burde da ikke være noe problem å lage noe liknende til P900! Eller? I den andre linken han posta så var det ikke noen webcam funksjon :(

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
OK, ble litt klokere ihvertfall! Håper at noen evt hadde klart å lage en slik app til P900, er jo litt surt siden det finnes til 6600, grrrr... :angry:

du kan mekke det på p900 også...

bruk remote P900 (samme som remote S60 bare til Px00) og hvis den samme webcam pakken ikke finnes kan du bruke et program som tar live capture av bildet som streames til din data (i r-p900) og som gjør dette til webcam input.

kanskje litt klumpete forklart, men det finnes ihvertfall sånt program.. husker ikke navnet dog..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...