Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HP Compac nc8000 m/3com router


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Har fått hjemmepc gjennom Aker Kvaerner som har avtale med ATEA (useriøst?) og alt virker som livet er på topp!

Etter 2 mnd. forsinket utstyr pga. problemer med utstyr(sier de ihvertfall) skulle man tro at alt var ok..... men neida!!

Som kjent har NC8000 integrert nettverkskort og jeg bestilte derfor med en Router/gateway fra 3com http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl som denne og en USB http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=12&s=pl som denne og skulle sette opp nettverk med 2 stasjonære og en laptop!

Gleden var stor hele lørdag da jobben ble startet, men gleden var kortvarig når nettverks kortet i laptop'en skulle konfigureres mot 3com sin Router!

Enden på visa er at HP har levert ei komplett pakke på pc og nettverk som de overhodet ikke har PEILING på om det fungerer!

Skulle tro de hadde klart å teste dette siden bestillings fristen for oss kjøperne gikk ut 19.10.03!!! :scared:

ATEA er tafatte og klarer ikke å få dette til!

Er det noen andre der ute som gjennom denne hjemme pc avtalen har problemer så trenger de sikkert gode råd som jeg!!

 

HJELP

 

Sitter nå med en helt topp laptop(masse topp'er der men...)og et trådløst nettverk også må jeg ty til hjelp fra det USB baserte kortet jeg heldigvis bestilte samtidlig!!

og sliter med at denne er med kabel!!(hale)

 

 

MVH

 

John Doe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme avtale som deg,å det funker fint for meg.

nc8000 er koblet til nettverket meg det innebyggede trådløse nettverkskortet.

Ok!

 

Har du også den samme routeren som var med i pakka?

I tilfellet hvor har du fått tak i driverne til nettverkskortet i laptop'en? Hp har de ikke og må sannsyligvis lage noen i all hast for å få det i gang!!

 

 

Mvh John_doe330

Lenke til kommentar

Jeg var hos en kompis som har akkurat samme opplegget (nc8000 hjemmepc fra AkerKværner). Jeg hadde med min egen laptop med innebygget wlan-kort. Denne fant det trådløse nettverket med en gang, og alt funket som det skulle. Problemet er at hans laptop ikke finner noe trådløst nettverk. Helt dødt, som om antenna i det innebygde kortet ikke funker i det hele tatt. Med kabel til 3Com-ruteren funker det fint. Prøvde å oppgradere driver til wlan kortet, men det hjalp ikke. Det står noe om at "noen maskiner er installert med wlan kort, men ikke aktivert...". Må man "aktivere" et wlan-kort? I så fall hvordan?

 

Noen tips???

Lenke til kommentar

Det må aktiveres gjennom den software setup'en som ligge klargjort i listen over programmer under start meny.

Men fra support'en som følger med har de tatt opp dette med HP som igjen skal få fart på tingene!

Det virker rett og slett som du sier birkulf at det trådløse kortet ikke er der!

Men husk en ting alle som har dennë avtalen: Vi har også fått for liten hd.

Vi skulle hatt en 60gb, men har fått en på 40gb!

Jeg og noen flere har sagt til de på support at vi skal ha det man har bestilt, men har også sagt at en ekstern en med firewire hadde vært fint med tanke på en extra komp. for sen levering også!

Dersom man snakker penger som komp. for sen levering er det jo bare snakk om kanskje maks en 10'er i mnd. Hvem legger merke til noe sånt? men en extern disk gjør susen etter min mening :yes:

 

 

Mvh John_doe330

Lenke til kommentar

Har kjørt igjennom det som ligger i Software Setup (installerte ALT), men det gjorde ingen forskjell. Ser ut som det eneste som har med wlan å gjøre på den listen, er driveren til wlan kortet.

 

Det er en liten lampe som indikerer om wlan er operativt, men den lyser vel bare hvis alt funker (dvs kontakt med wireless nettet). Er det noe måte å se om kortet/antenna er "aktivt" selv om man ikke er koblet opp i wlan?

Lenke til kommentar
Hei alle!

 

Har fått hjemmepc gjennom Aker Kvaerner som har avtale med ATEA (useriøst?) og alt virker som livet er på topp!

Etter 2 mnd. forsinket utstyr pga. problemer med utstyr(sier de ihvertfall) skulle man tro at alt var ok..... men neida!!

Som kjent har NC8000 integrert nettverkskort og jeg bestilte derfor med en Router/gateway fra 3com http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl som denne og en USB http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=12&s=pl som denne og skulle sette opp nettverk med 2 stasjonære og en laptop!

Gleden var stor hele lørdag da jobben ble startet, men gleden var kortvarig når nettverks kortet i laptop'en skulle konfigureres mot 3com sin Router!

Enden på visa er at HP har levert ei komplett pakke på pc og nettverk som de overhodet ikke har PEILING på om det fungerer!

Skulle tro de hadde klart å teste dette siden bestillings fristen for oss kjøperne gikk ut 19.10.03!!! :scared:

ATEA er tafatte og klarer ikke å få dette til!

Er det noen andre der ute som gjennom denne hjemme pc avtalen har problemer så trenger de sikkert gode råd som jeg!!

 

HJELP

 

Sitter nå med en helt topp laptop(masse topp'er der men...)og et trådløst nettverk også må jeg ty til hjelp fra det USB baserte kortet jeg heldigvis bestilte samtidlig!!

og sliter med at denne er med kabel!!(hale)

 

 

MVH

 

John Doe

Sliter med Nx9000.Og ATEA er det simpleste som jeg har vært borti.Aker Kvaerner bør revurdere neste gang de inngår avtale.Har prøvd i snart en uke å komme igjennom på support,men har tenkt å skrive et leserbrev i Dagens Næringsliv og prøve å få svar på hvorfor de kan holde på slik da det er slett kundebehandling.Det er en mager trøst å høre at det er andre som har det samme problemet,men det kan jo tenkes at det er 3Com Routeren som har problemet.Dette ble langt innlegg,men håper at jeg blir tillgitt for det.Lykke til med support gutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...