Stiggyboy Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Har sittet en god stund nå og prøvd å få lyd på pc`n min. Kjører fedora og har kernel 2.4. Jeg har installert alsa drivere, utils og lib, men ingen av de hjalp. Når jeg prøver å åpne "volum-konsollen", får jeg bare: Cannot find: /dev/sound/mixer Jeg har sjekket litt og det ligger ikke en folder i /dev/ som heter sound. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Har du kjørt alsaconf? Hva sier den? Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 skal vi se.. først får jeg: No supported PnP or PCI card found. would yo like to (...........) probe (.....) (Har ikke mulighet til å kopiere) Trykka yes, fikk beskjed om at dette ville kanskje gjøre systemet ustabilt, trykka yes igjen, og fikk opp: No legacy drivers are available. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Da kan det se ut som om lydkortet ditt ikke er støttet, dobbeltsjekk at du har installert riktig driver da... Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Har sjekka... altså... alsa driverne støtter aureal, som jeg har, men... jeg har ikke greid å finne ut akkurat hvilken aureal jeg har... driverne støtter A8810-30... Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Brukte lspci for å finne hvilket kort det var... den gir kun aureal... er det en annen kommando som kan spesifisere det...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå