Gå til innhold

Hvilket ØL er det beste?

trMaG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok slenge meg på Carlsberg bølgen her som helt klart er en av mine favoritter. Ellers er jo Guinness meget bra ting.

Fikk meg faktisk også en meget positiv overraskelse ved juletider da jeg fant et øl som het White Xmas (Mack) :thumbup: . Har noen her smakt det?

Likte det så godt at jeg klarte å tuske til meg den siste sixpack'en jeg fant i butikkhylla før sesongen var over.

Har møysommelig spart på boksene men idag gikk dessverre siste boksen.

Ble defor mildt sagt FORBANNA da jeg åpnet boksen og fant ut at hele dritten hadde frosset til IS inne i kjøleskapet. :realmad: :realmad:

30% forsvant som skum ned i vasken/på gulvet, 60% var ei massiv isblokk og de resterende 10% var en udrikkelig vannaktig smørje uten tegn til kullsyre. Faen steike! og nå må jeg vente 1 år til jeg får tak i mer. :(

Ølet(i ikke-frosset utgave...) var fint og rundt i smaken og perfekt som tørste/kosedrikk. Ikke på langtnær så bittert og vondt som de fleste andre juleøl.

Lenke til kommentar
Må nok slenge meg på Carlsberg bølgen her som helt klart er en av mine favoritter. Ellers er jo Guinness meget bra ting.

........Ikke på langtnær så bittert og vondt som de fleste andre juleøl.

Du snakker om at juleøl er bittert, men du liker Guinness? :blink:

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

........Ikke på langtnær så bittert og vondt som de fleste andre juleøl.

Du snakker om at juleøl er bittert, men du liker Guinness? :blink:

Ja men Guinness har en helt annen smak og jeg synes faktisk også at den smaker lite bittert i forhold til mange juleøl og "sesongbrygg".

Guinness er ikke så "tungt" som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar
Øl,øl,øl jada!:sleep:

ka med rusbrus?

Med fare for å provosere, må jeg få uttrykt viljen til å flame det nord og ned. Rusbrus, med unntak av Ice, er noe skvip imho. Ice går ned, men er ikke å anbefale over godt øl.

...og for å ha litt ryggdekke: topic sier vel at rusbrus blir rimelig offtopic nå :)

Forøvrig skal jeg til Tyskland med klassen like etter påska. Da skal vi ikke se bortfra et det blir smakt på et og annet gyllent brygg.

(fyfeansomjeggledermeg...!)

bfisk

Lenke til kommentar
Øl,øl,øl jada!:sleep:

ka med rusbrus?

Nå var det øl vi snakket om. Ikke rusbrus!

Start din egen tråd med rusbrus hvis det er det du liker.

Var på mikrobryggeriet i går.. MmmmMMm :thumbup:

Diggers.

Hilser til alle ØL-venner! :cool:

mag

Lenke til kommentar

Heimelaga er nok ein klar vinner! :w00t:

Det er vanskeleg å sette opp ei liste, men Hansa, Newcastle, Lapin Kulta og Warsteiner er godt.

Tuborg og Hansa blir vel drukke mest.

Tuborg drikk eg ikkje på grunn av smaken (berre så det er sagt), men det er utruleg greitt å spare 50 kroner på ei Tuborg fylle. Pluss at eg setter større pris på eit godt øl neste gong eg er ute. :)

Lenke til kommentar
Nå drikker jeg ikke lengre. Men den gang da når jeg faktisk gjorde det, så syntes jeg Lysholmer var den beste ølen. Ringnes var ikke så ille de heller så vidt jeg husker. :)

triste greier.. Var ikke mening å friste deg. ;)

mag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...