Gå til innhold

Hvilket ØL er det beste?


trMaG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blå EFES er foreløbig det beste ølet jeg har smakt. Det var i Tyrkia for 6 år siden. Kanskje det var solen, pikene og festene som gjorde det, hva vet jeg. Men dette tyrkiske ølet troner på 1. plass hos meg.

 

Rogalandspils er det jeg drikker her hjemme for tiden, blir faktisk litt lei det samme ølet etter en stund så varierer litt mellom CB og Hansa også.

 

EDIT: har lett etter EFES i Norge, men uten hell. Noen som kjenner til hvor man får fatt på det. Har prøvd polet og de dagligvarebutikkene jeg kan tenke meg har bra utvalg. Vet noen om noen importerer skjeldne ølmerker?

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Utrolig at ikke

 

CB

 

har blitt nevnt ennå, Christiansands Bryggeris soleklare verdensener på øl!

 

:idea:

w0rd!

 

CB på boks er knall. Det er Tuborg på flaske også, helst dansk, dog. I danmark har de et godt øl som heter VIP, og i Frakrike har jeg drukket et godt et som het 1664 Bier eller noe slikt.

 

Beste ølet jeg har smakt dog, var lyst Weltenburger. Det var vanvittig godt, men koster da og 65,- for en halvliter. Fy og fy.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
Arendals på boks!  :cool:

Arendals på boks er grusomt. Man må ha det på flaske.

 

1. Arendals

2. Budweiser

3. Lapin Kulta

4. Warsteiner

humm, jeg synes den på flaske var litt skapere på smak, men jeg tror at flaske og boks lages på foskjellige fabrikker, som jeg har hørt da

Arendals på boks er tappet i Oslo.

 

Arendals Pilsens Venner

roger that! :)

føkk da boks! jeg vil ha flaske ffs!

Lenke til kommentar
Blå EFES er foreløbig det beste ølet jeg har smakt. Det var i Tyrkia for 6 år siden. Kanskje det var solen, pikene og festene som gjorde det, hva vet jeg. Men dette tyrkiske ølet troner på 1. plass hos meg.

 

Rogalandspils er det jeg drikker her hjemme for tiden, blir faktisk litt lei det samme ølet etter en stund så varierer litt mellom CB og Hansa også.

 

EDIT: har lett etter EFES i Norge, men uten hell. Noen som kjenner til hvor man får fatt på det. Har prøvd polet og de dagligvarebutikkene jeg kan tenke meg har bra utvalg. Vet noen om noen importerer skjeldne ølmerker?

Du kan visst bestille Efes pilzener på polet. Link

Lenke til kommentar

Frydenlund Bayer er den desidert beste norske ølen.

Fatølen er heller ikke så verst.

Hansa fatøl duger også.

 

Av utenlandske øl er jo Newcastle, San Miguel og Staropramen ganske greie.

 

 

Dårlig øl:

Amerikansk budweiser minner meg om vitsen til Monty Python i "live

at hollywood bowl"

Lysholmer (x antall) Ice er heller ikke noe å skryte av. Minner om 1T som er minst like dårlig

 

 

 

Ahhhh....holdt på å glemme:

Fjordårets beste juleøl solgte de på Microbryggeriet i Trondheim

Lenke til kommentar
Blå EFES er foreløbig det beste ølet jeg har smakt. Det var i Tyrkia for 6 år siden. Kanskje det var solen, pikene og festene som gjorde det, hva vet jeg. Men dette tyrkiske ølet troner på 1. plass hos meg.

 

Rogalandspils er det jeg drikker her hjemme for tiden, blir faktisk litt lei det samme ølet etter en stund så varierer litt mellom CB og Hansa også.

 

EDIT: har lett etter EFES i Norge, men uten hell. Noen som kjenner til hvor man får fatt på det. Har prøvd polet og de dagligvarebutikkene jeg kan tenke meg har bra utvalg. Vet noen om noen importerer skjeldne ølmerker?

Du kan visst bestille Efes pilzener på polet. Link

Takker!!

 

Jeg har kun spurt over disk... og da trodde de ikke det var mulig å skaffe det, sånn helt uten videre hvertfall. Det ser faktisk ut til å være det samme "Blå EFES" som jeg snakker om.

 

26,10 kr. for 33 cl. er noe stivt, men man kan vel unne seg det en gang i blandt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...