Gå til innhold

Hvor får jeg tak i tør is?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tørris går rett fra fast til gas form (ett meget skjeldent fenomen om jeg ikke tar feil).

Også feil. Har med trykk og temperatur. Ved romtemperatur og 1 atm trykk gjør tørris dette. Med rette temperaturer og eller trykk gjør også vann dette. (f. eks frostrøyk)

Hei og hå! Morro med termodynamikk!

ho ho ho.

Var snakk om normalt trykk og romtemp her :p

Jaja. IKke normalt trykk da. Inni det CO2 apparatet. Men med en gang du begynner å spraye ut av apparatet så vil trykket forandre seg og konsistensen på innholdet forandre seg :o

Regner jeg med.

Me <-----> Kan ikke en dritt om dette egentlig.

Det at det gikk rett fra fast til gass tok jeg hydrogas sine sider.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Flytende Nitrogen er ikke så fryktelig farlig som folk vil ha det til.

/me har hatt hele hånden nedi en isboks med LN2. Bare man er kjapp, og har hånden maks nedi i 1 sekund, kjenner man det ikke. Dette er fordi varmeforskjellen mellom hånden din, og LN2'en er så høy at nitrogenet som er rundt hånden din fordamper med en gang.

kanskje du har rett, men skulle hatt mye for å dytte hånda oppe flytende nitrogen!!! Tror ikke hånden blir så fin hvis all huden rekker å fryse til is.. haha

Endret av Skabsen
Lenke til kommentar

Ikke noe problem og få itaki veken tørris eller nitrogen, (Tørris kjøper du fra Eiva (Smalvollveien 62, ved Smart Club, tlf: 23050600), Norsk Hydro (ca. kr. 200,- for 8 kg.) så det så. håper du får nytte av infomarsjonen min. ;)

Hilsen Hurr

Lenke til kommentar

Mye fin informasjon her! Takker så meget.

Vi vet hva dette går ut på, og har ingen planer om å gjøre dette i ett kabinett, heller ikke innendørs. Vi starter planleggingen etter vinterferien, med å lage ett kobberrør med bunnplate, og kjøpe alle de tingene som trengs.

Dette er noe av det vi skal kjøpe:

-Tørris

-Ethanol

-Kobber

-Dielektrisk fett

-Neophrepene

-Masse skruer og dill dall

Vi skal både prøve min 3.0GHz og kompissen min sin 2.8 M0 CPU på ett MAX3.

Hensikten med dette er å se hvor langt vi klarer å presse CPU'ene, samt prøve å sette ett par Norges rekorder som f.eks superpi som er på 31s, pcmark2001, 3dmark2001 med 9600XT og CPU mark. Vi skal ta for oss andre tester også.

Vi har også tenkt til å filme dette, ta masse bilder...men tilskuere skal vi ikke ha pga. det blir for mye styr, beklager :(

Men dere skal alle få se det på film :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...