Gå til innhold

Hvor får jeg tak i tør is?

Anbefalte innlegg

Vel, topic sier det meste. Jeg har hvert så heldig å fått en meget brukbar CPU i hus, som er prime stabil på 3759MHz 1,575v. Jeg kjører ikke annet enn BOXED kjøling nå. Jeg og en kompis har tenkt å kjøpe tør is for å se hva CPU'en min klarer, så lurte vi egentlig på hvor vi kan få tak i det, og hvor mye det koster?

Har hatt CPU oppe i 4055MHz med 1,6v og 13C i rommet og 43C på CPU. Så jeg vil gjerne kjøre denne CPU'en litt.

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel si som så mangen andre :p

Google er din venn.

Tørris kan bestilles hos Hydro Gas, Trengereid Gass AS, AGA Gass AS og hos flere iskrem produsenter. Tørrisen koster ca. kr. 20 pr. kg. Den er i de fleste tilfeller IKKE giftig og KAN brukes i punsj o.l. Den synker til bunns, men man må være forsiktig. Dess varmere vann man legger tørrisen i, jo mer røyk (men også kortere tid) Tørris "forbrenner" ca. 2-3 kg pr time i åpent rom. 3 kg i varmt vann vil gi røyk i ca. 15.20 minutt.

Ronny Iversen

http://www.sidene.no/halloween/halloween_l...ndte_torris.htm

Edit.

Ikka bare slå til med flytende nitrogen med en gang da :D

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
hehe, takk takk! Vel, etter det jeg har hørt, så er Nitrogen helsikke dyrt!! eller? :p

ja, oprinnelig er det dyrt.. :ermm:

men hvis man har en snill naturfagslærer så ordner d seg vettu... :cool:

Skoler får det gratis til forskjellige forsøk, og slike kjedelige skole-ting..

Men min naturfaglærer sa seg villig til å gi meg litt nitrogen :laugh::love:

Lenke til kommentar
Ho ho ho. Håper han ga deg noen beskytelse hansker og :p

http://www.hydrogasandchemicals.no/no/prod...ogen/index.html

De selger iallefall.

Jupp, så det. Må man ikke ha noe slags form for lisens for å kjøpe Nitrogen?

Uansett, jeg og kompissen min flommer ikke over med penger, tørris virka utrolig billig i forhold til det man får. Skal smiske litt med naturfag læreren min imorgen for å se om han kan gi meg litt :p

btw. mener på å ha lest at Nitrogen koster rundt 5000-10000kr for ca 2timer...så mye penger har vi ikke tenkt til å bruke :wow:

Lenke til kommentar
Ho ho ho. Håper han ga deg noen beskytelse hansker og :p

http://www.hydrogasandchemicals.no/no/prod...ogen/index.html

De selger iallefall.

Tørrisen

http://www.hydrogasandchemicals.no/no/prod...yice/index.html

Bare morsomt å hjelpe når folk her skal prøve noe annet enn "standard" løsninger :)

når jeg gikk i 2 klasse ( vgs ) fikk jeg "drikke" nitrogen for å spytte det ut,- så sjukt tøft ut.

men du bør være JÆÆÆVLI rask! :devil:

Lenke til kommentar

Har dere i det heletatt vurdert følgene av å bruke tørris? når isen fordamper så blir kabinettet fylt av dugg, og mye dugg = vann som renner nedover alle komponentene = død PC

Og når det gjelder flytende nitrogen så er følgene av litt uforsiktig håndtering = død overklokker.

les og lær...

Utdrag fra artikkelen:

Liquid nitrogen is not something you want to be messing around with. At temperatures as low as -196º Celsius (-320º Fahrenheit) liquid nitrogen will destroy human tissue the instant it touches it. The problem with all this is you could get liquid nitrogen on your skin and never even know you did. Along the same principals as ice numbing your skin, the liquid nitrogen will freeze your flesh and kill the nerve endings almost instantly. Upon initially experimenting with our liquid nitrogen we dipped a hot dog in it and watched in dismay as the room-temperature hot dog boiled in the liquid nitrogen furiously. Upon pulling it out, we could hear ambient crackling noises coming from our frozen hot dog.. Fumbling around with our cumbersome gloves in a dexterous manner that only a true geek could appreciate, we accidentally dropped our hot dog and to our dismay it shattered like a pane of glass on the concrete below.

If you do in fact happen to get it on your hands or extremities you might not even notice till days after when you’re dead skin starts peeling off like the skin of a banana! When we handled the liquid nitrogen we had a face shield covering our entire head at all times as well as both a long sleeve jacket with a collar and a pair of loose fitting heavily-insulated welding gloves. We kept the gloves nice and loose in the event that they got covered in liquid nitrogen we could then pull them off in a jiff.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
Har dere i det heletatt vurdert følgene av å bruke tørris? når isen fordamper så blir kabinettet fylt av dugg, og mye dugg = vann som renner nedover alle komponentene = død PC

tror nok Gef er fullstendig klar over det speedster.

Gef: så for en stund siden at det var flere her som hadde senket pc'n sin i vegetabilsk olje, og konkluderte at det funka.

kunne jo vært en idé hvis du regner med "tap", da kan du jo kjøle hele pc'n med å ha tørris oppi oljen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...