Gå til innhold

Brenne .vob filer på data cd?

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en side hvor jeg kan laste ned Thx, dolby digital og dts trailere i .vob format. Jeg har lenge vert på utkikk etter slike filer da det er optimalt å "makse" annlegget med slike filer, jeg vet at det er mulig og finne tak i Dts dekodede lydfiler på internett og brenne dem ut på audio cd'er og få dts lyd på annlegget, dette har jeg prøvd selv også.

MEN, er det mulig å brenne ut .vob filer på data cd'er og spille de som vanlige dvd'er på ekstern dvd spiller? I såfall, er det noen spesiell måte jeg må brenne de på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det tror jeg ikke du får til å virke..

Fordi: dvd spillere som takler cdr plater har en to-delt laser. Den ene er for dvd og den andre for cd (cdr). Når du setter inn en plate så sjekker spilleren hvilken type plate det er og bruker den delen av laseren som skal være til den typen plate.

Når du setter inn en cdr med dvd format, så vil spilleren se at det er dvd format men dvd laseren vil ikke klare å lese den. (dette har jeg prøvd uten å få det til å virke på annet enn pc..)

Det eneste må være en dvd spiller som inneholder en std dvd-rom (feks kiss, Og en del andre) diss er konstruert på en litt annen måte. - Ikke utprøvd, men mulig det virker..

Joar

- Skrevet med syk ettåring på fanget, håper det er en viss sammenheng..

Lenke til kommentar

Sider du kan finne slike trailere på er: http://www.cinenow.com/fr/vobtrailer.php3

Den har sinsykt mange, men jeg får ikke linkene til å funke, mulig fordi jeg sitter på skolen.

http://www.ftpdvd.so.pl/

Her er en side som jeg vet linkene funker på, .vob filene finnes neste på bunnen av siden.

Over til brenningen av .vob filer

Jeg er med på den med at med brennte cd'er så benytter dvd spilleren en annen laser, men en kompis snakket noe om at hvis man brennte det på CD-RW plater så skulle det gå.

Går det muligens ann hvis jeg brenner det på VCD'er?

Det jeg er ute etter er å få digital lyd, altså Dts og DD lydsporene som ligger i .vob filene slik at jeg kan lage min egen test CD til hjemmekinon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...