ballemann Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 og driver og hjelper mormor med å bygge pc, men så fikk vi et problem, så vi leverte hele pc'en til wikdahl konsult, som sa at hovedkortet var defekt, 0g det skulle han ha 400kr for, men når vi leverte hovedkortet tilbake til datakjeden, var det ikke defekt likevell, og måtte såklart betale 175kr for det, og så leverte vi hovedkortet tilbake til whikdahl konsult igjen, og så fant han ut at det var CPU som var ødelagt, og det måtte vi betale 1500 for (med ny xp1800+), hva skal jeg gjøre, synes liksom at vi har betalt "LITT" for mye her? mvh BalleMann Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det var da svært til pengestyr... først betale wikdahl 400,- for en diagnose som var feil og derfor kosta 175,- ekstra ( for svakt av wikdahl ) - skjønte ikke helt dette med siste 1500,-, var det for en ny xp1800+ kjøpt og påsatt av/hos wikdahl eller for testjobben ? Hvis cpu i utgangspunktet var fra wikdahl skal den erstattes gratis på garanti/reklamasjon - uansett er det blodpris for en 1800+ og wikdahl priser seg ut av markedet - du bør forhandle evt. sjekke pris før de får hånd om varene (syns jeg). Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Wikdahl gjorde en feil som han må ta ansvar for. Synes klart for meg at han må frafalle de 400 kronene, og erstatte deres utgift som følge av hans egen feil. Be om å få tilbakebetalt 575 kroner pga mangelfult utført jobb. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 vel, Men 1500 tilsammen for alt ja, med xp1800 og 3timers arbeid, men det var ikke hos wikdahl jeg kjøpte prosessoren nei, det var hos datakjëden, men det er jo min feil at den ble ødelagt, den fikk jo statisk ellektrisitet elns... Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) vel, Men 1500 tilsammen for alt ja, med xp1800 og 3timers arbeid, men det var ikke hos wikdahl jeg kjøpte prosessoren nei, det var hos datakjëden, men det er jo min feil at den ble ødelagt, den fikk jo statisk ellektrisitet elns... Hvis de brukte 3 timer på å finne ut at hovedkortet var defekt (som det ikke var) og sette i en ny cpu så vet ikke disse folkene hva de driver med. Å sette inn en ny cpu tar 5 minutter. Du har helt klart krav på å få penger tilbake, en athlon xp3000+ koster 1495.- på komplett. For å si det slik: Du er blitt svindlet. her er url til athlon 3000 på komplett. Endret 19. februar 2004 av Jabbala Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Wikdahl gjorde en feil som han må ta ansvar for. Synes klart for meg at han må frafalle de 400 kronene, og erstatte deres utgift som følge av hans egen feil. Be om å få tilbakebetalt 575 kroner pga mangelfult utført jobb. Wikdahl gjorde en STOR feil der ja... Du skal HA penger tilbake slik jeg forstår det Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 sa dette til whikdal i dag, og fikk betale en timespris på 200kr og slapp de 400 kronene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå