Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Innstilling av båndbredde

Anbefalte innlegg

Går det an å sette maksimum nedlastingshastighet i windows 2000? Har lagt merke til at det står 10.0Mbps på nettverkskoblingene mine. Vil sette ned nedlastingshastiheten likt fordelt på tre PC-er siden jeg skal kjøpe router å fordele internettforbindelsen min på flere maskiner. Er det noen annen løsning for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-18 08:11, Nimda skrev:

Går det an å sette maksimum nedlastingshastighet i windows 2000? Har lagt merke til at det står 10.0Mbps på nettverkskoblingene mine. Vil sette ned nedlastingshastiheten likt fordelt på tre PC-er siden jeg skal kjøpe router å fordele internettforbindelsen min på flere maskiner. Er det noen annen løsning for dette?

Den løsningen tenker du på, vil ikke ha noen effekt på nettverket ditt, ettersom hastigheten mot internet vil være avgjort at linjekapasiteten du har. Hvis det skulle hatt noen hensikt, måtte du hatt en 10Mb linje ut på nett, samtidig at du hele tiden lastet ned store mengder data til en maskin. Og da mener jeg store mengder.

Men hvis du alikevel vil kjøre en slik fordeling, vet jeg ikke om annen metode enn QoS, Quality of Service. Dette er en funksjon for å tildele tjenester og protokoller prioritet og båndbredde over andre tjenester og protokoller, og tar jeg ikke feil kan man prioritere IP adresser også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...