Stigma Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Ta en titt her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC21014 Pass på å ikke sikle i tastaturet... Helt utrolig at jeg ikke fannt noen eldre poster om dette forresten. Jeg er usikker på hvilke kjemiske egenskaper sølv (925s) har i forbindelse med vann. Sølv ruster ikke, såpass vet jeg, men det oksiderer vel i kontakt med luft. Ville det ikke da (til en mindre grad) oksidere pga oksygenet i vannet? Dessuten lurer jeg på hvor mye en faktisk vil tjene i temperatur på en vannblokk i rent sølv slik som dette. Det er nok neppe verdt prisen for selv OC nerder som oss, men har dette egentlig noe relevant overtak over en kobberblokk, eller er dette bare skryte-faktor? -Stigma Endret 16. februar 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 til den prisen er det skrytefaktor, og ja dette har vært diskutert iallefall to ganger tidligere hvis jeg ikke husker feil. Temperaturen vil nok synke litt fordi sølv leder varme bedre enn kobber... Men man risikerer jo ****** meg å bli robbet Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 merkelig at jeg ikke fant noe på ekstremkjøling på søket "sølv" da... Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor disse trådene er? -Stigma Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Prøv å søk i poster som er litt eldre enn 30 dager gamle. En liten en her. litt lengre topic her. Og en til. Oisann, enda en ja. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 For de som ikke gidder å lese alle postene kan jeg si at det ble konkludert med at sølvblokken har så og si null praktisk verdi (bortsett fra skrytefaktoren for de som måtte bli imponert av slikt...), og at en god kobberblokk vil være mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå