Vegardbi Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Nå når jeg skrudde på datamskinen min møtte problemet meg: Alle partisjonene som tillhører min andre harddisk (som står på plassering 1) ville ikke virke, og når jeg trykte på en link til en av partisjonene, kom det en rute som sa: finner ikke. Først gikk jeg på min datamaskin/behandle og der sto det følgende: Disk1 Dynamisk Frakoblet Da prøvde jeg å åpne kabinettet og sjekket at alle ledningene var på plass. Og det var de, og om de ikke var det så er de det nå, og det virker ikke. I går var allting i orden. Jumperen er på slave og den får strøm. Det er en Maxtor 120gb harddisk. Hva kan jeg gjøre med dette problemet? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Har du winXP? Sjekk i Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> Datamaskinbehandling | | [+] Lagringsplass |_ Diskbehandling (Evt Start --> Kjør: diskmgmt.msc ) Finn disken som ikke virker, høyreklikk, og merk som aktiv. Hvis ikke dette hjelper, må du nok enten inn i BIOS ...eller endre på jumperne bak på harddisken: Sjekk om OS-disken står stilt som Master og lagringsdiskene står stilt som Slave. Dette skal det være informasjon om på toppen av harddisken. Endret 17. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå