Stigma Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg lurer på om det er mulig å forkromme et typisk kabinett på profft sett (dvs. noe tilsvarende som de gjør med stylete bildeler). Vet ikke om det ville fungert på plastikkdelene på kabinettet. I såfall, hvilken prisklasse snakker vi om? Har våte drømmer om en casemod med en basis-"farge" i skinnende blank krom =) -Stigma Lenke til kommentar
phreak-z Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 hvis du tenker på å sende inn deler til forkromming hos proffer, så kan det bli ganske så dyrt ja.. jeg ville ikke tenkt på det en gang, men så har jeg gaaaanske så tynn lommebok og da.. men ja, det går ann, jeg har sett andre gjøre det.. men du får kose deg videre med den våte drømmen din du da.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg vet at det ikke er billig, men hvilke summer snakker vi om her? .. -Stigma Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg vet at det ikke er billig, men hvilke summer snakker vi om her? .. Det blir nok fort noen tusenlapper vil jeg tippe, alt avhengig av hvor mye jobb du sjøl legger i forberedelsene. For resultatet er i høyeste grad avhengig av hvor god finishen er før forkromming. Jo grundigere arbeid du gjør, jo mindre jobb blir det for forkrommingsverkstedet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Forarbeidet er jo ikke noe problem sånn-sett. Jeg er både arbeidsvillig og rimelig nevenyttig ^_^ Ikke en førstegangs modder. Grunnen til at jeg ikke krommer den selv er jo at det ikke finnes noe slags forkromming som du kan gjøre uten spesialutstyr. Det finnes jo "krom-på-boks" som faktisk gir snadder finish i mange tilfeller, men det kan jo gnies vekk (uansett hvor lenge det tørker), så for et skikkelig resultat er jo den eneste løsningen å levere alt sammen inn til noen som har utstyret. Så .. la oss si at alt som kan gjøres på forhånd, dvs. grunning osv. er gjort slik som krommingen krever. Hva snakker vi om for å kromme et helt kabinett (utsiden) da? Jeg er ikke sikkert på hva slik proff kromming involverer, men det er vel en slags spraying anntar jeg... eller kan det bli andre praktiske problemer med å kromme et kabinett? -Stigma PS: Enda viktigere, om noen vet om et sted som faktisk gjør slikt (I bergen&omegn hadde vært best, men alt innenfor Norge er aktuelt), så si ifra slik at jeg kan kontakte og forhøre meg om detaljene selv. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 ekte krom blir ikke sprayet på. delene som skal krommes legges i ett bad med kjemikalier (husker ikke i farten hvilke) og blir elektrisk ladet slik at krommen fester seg. (forklaringen kan sikkert gjøres bedre) skal du kromme plast, må plasten først bearbeides slik at den leder strøm. prisen for kromming vet jeg ikke, men de jeg har snakket med, har en pris for alt som de får plass til i "badet". derfor kan en stor plate bli like dyr som mange små deler og slikt. er med andre ord ikke antallet det kommer ann på. nå kan jo andre firma ha en annerledes policy. let i gule sider, eller dra innom en motorsykkelforhandler og hør med de om de vet om noen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Hmm.. ok, det var det jeg egentlig fryktet. Det betyr vel at plastdeler må grunnes med noe som leder strøm til å begynne med. Kan bli litt av et prosjekt. Takk for svarene -Stigma Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Du kan jo høre med gutta her; http://www.centrumfornikling.no/ om du ikke allerede har vært innom siten da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå