Gå til innhold

P4 oppfører seg litt rart

Anbefalte innlegg

Det er kanskje dumt og si det er CPU, men overskrift er overskrift :wink:

Har en P4 1,6 på Abit BD7 + win XP.

Problemet er at ca 1 av 8 ganger, så starter ikke maskinen skikkelig. Dvs hdd, psu, vifte bla bla starter opp. Men det kommer ikke noe pip, og skjermen er svart/skrur seg ikke på.

Dette skjer kun på helt kald maskin...

For og komme igang igjen, så er det bare og holde powerknapp inne, til den skrur seg av, og så starte på nytt. Da virker alt.

Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lignende problem, bare at jeg har aldri fått starta opp min i det hele tatt. HDD, PSU og CPU vifte starter opp, men skjermen forblir svart og det kommer ikke noe pip. Eneste gangen jeg hører noe fra PS speakeren er om jeg tar ut strømmen til harddisken, av en eller annen grunn. Da begynner den å pip høyt/lavt i loop.

Lenke til kommentar

Er strømforsyningen din sterk nok?

Har du en svak strømforsyning kan den lage litt ugne problemer. Ellers er oppdaterte drivere til alle ting du har i maskinen lurt. Sjekk at alle ledninger er faste og at alle kort inne i pc´n sitter godt på hovedkortet. NoName ram kan gi ustabile system.

Nå har du litt å sjekke i hvert fall.

Lenke til kommentar

Antar dette problemet BARE kommer når du klokker?

Det er en "issue" med BD7 sin BIOS, den er relativt velkjendt, min er likedann hvis den har vært av en dag eller 2, men det er bare å slå den av igjen etter 10 sek, vente 5 sek og så funker det fint på andre forsøket.

Er neppe noe galt med kortet - det er som sagt et kjent problem - ingen kjent løsning enda, abit jobber med bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...