Lungemannen Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Har kjøpt meg en amd xp2800+ og en tube arctic silver 5. Jeg lurer på hvordan jeg skal påføre dette (har ikke gjort det før). Er det noe viktig å huske på? Er det nødvendig å rense kjernen med iso-propanol når cpuen er helt ny? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 nei da, bare ta på en liten dæsj (som et knappenålshode) og gni det utover med fingeren... Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 nei da, bare ta på en liten dæsj (som et knappenålshode) og gni det utover med fingeren... Fingern er ikke å anbefalle For det første får du aldri vasket det av igjen For det andre minker det kjøleefekten med opptil flere grader. Jeg vil anbefalle deg å rense CPU og CPU-kjøler med rød-sprit eller no, og deretter klemme litt pasta ut av tuben og "bre" det utover med for eksempel enden av en te-skje. Jeg vet at en skalpell også virker bra Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Selv bruker jeg barberblad for å påføre Bruker også isopropanol (60%) før jeg har på. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Hehe, har faktisk skalpell (mamma jobber på sykehuset serru'). Så jeg burde rense cpu og cpu kjøleren selv om begge deler er helt nytt? Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Nei er cpu ny trenger du ikke det. Bruk den skalpellen din til å påføre AS5 med... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 http://www.overklokking.no/guides/goopguide/ Et tips til fordelingen: skjær til en liten plastbit av en isboks eller noe. Legg fint sandpapir på et flatt underlag, og gni en av kantene til plastbiten på sandpapiret til kanten er så plan som du får den. Bruk denne kanten til å smøre utover pastaen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Er å anbefale å bruke kredittkort eller no. Selv brukte jeg tippekortet mitt.. Vinner aldri noe på det uansett.. så Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Hmm, får stikke ned på hydrotexaco og sjekke om de har noe som duger av rensemiddel. Hvis ikke orker jeg ikke rense Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Lungemannen: Jeg renset ikke min CPU, bruker noen Q-tips til å tørke bort det verste.. så smorte jeg på.. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Du trenger ikke å rense når den er ny! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 OK..takk for hjelp! orka ikke bruke penger på rensemiddel, og siden dere sier det ikke trengs stoler jeg på dere Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Når du skal bytte goop på gammel prosessor, så skal du rense! men når den er helt ny, er det ikke nødvendig! hvis du får tak i 96% (legesprit), så kan du bruke dette når du skal rense den en annen gang! Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hadde ikke du en skalpell? Denne fungerer ypperlig til akkurat dette. Rengjøring trengs ikke når den er ny men når den tid kommer spør du bare etter kondensfjerner på bensinstasjonen. koster 10-20kr..... Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 liker best å bare legge på en liten dæsj, får så å presse cpu mot glass elns Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Här är det första stället att titta på: http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm /Olle Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 bruk isopropanol til rensing av kjøler og cpu. bruk et kreditkort (eller lignende) til å lage et tynt, gjevnt lag med AS5. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 La oss si det høyt i kor, dere som mener rødsprit kan søke på forumet så finner dere ut av det ISPROPANOL ER BEST TIL Å RENSE CPU DA DEN IKKE ETTERLATER FETTHINNER OG DENSLAGS. RØDSPRIT ELLER WHITESPRIT ANBEFALES IKKE. BRUK EN STOFFBIT SOM IKKE LOER GL HF! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 La oss si det høyt i kor, dere som mener rødsprit kan søke på forumet så finner dere ut av det ISPROPANOL ER BEST TIL Å RENSE CPU DA DEN IKKE ETTERLATER FETTHINNER OG DENSLAGS. RØDSPRIT ELLER WHITESPRIT ANBEFALES IKKE. BRUK EN STOFFBIT SOM IKKE LOER GL HF! Fukt ein q-tips med isopropanol og tørk av med et kaffifilter til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå