Gå til innhold

Athlon XP2500 (kjøpe hk,cpu,ram)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er "Thermaltake Silent Boost" en bra vifte til cpu for og overklokke? (her)

og hva er forskjellen på den og "Thermaltake Volcano 11" ?

trenger tips til hvilket ram jeg burde kjøpe :) tenkte på 2x 512 .. men vet ikke hvilket :dontgetit:

Tt Silent Boost er ikke så veldig god til overklokking, men den er brukbar!

Jeg ville valgt Abit NF7-S v2.0 HK, da det er kjent for det beste overklokkings hovedkortet for Socket A, les litt tester!

Lenke til kommentar
Hmm... du sier det Gigabyte kortet er det beste til å klokke med... har du noen slags link til test ell.? Men en ting jeg ble veldig forbauset over: Gigabyte kortet har jo ikke de 4 hullene rundt sokketen til å feste de heftigste kjølerne! Er ikke det veldig rart på et "overklokkings" kort?

Sånn som jeg har forstått det er det Abit NF7/NF7-S v2.0 som er de beste overklokkehovedkortene!

Lenke til kommentar

Hei, tilbake igjen.. denne gangen med brukket hånd! :(

Se på linken hvis du vil ha link til tester av GB kortet!!

Bra med features på GB kortet, derfor dyere (se tester i linken over)

Silent boost er bra alternativ til SB 462 II

XerioN: fortell meg hva du skal bruke ram til så skal jeg anbefale!!

Litt overklokking eller mye? Ram må jo stemme overens med kjøler..

Hvilket RAM alternativ av de over vil du ha? Så skal jeg anbefale en pakke med 1 GB minne..

Lenke til kommentar

Kan vel egentlig aldri tenke meg deg gigabyte kortet er det beste til overklokking. Ikke vil det gi mer enn 1.85vCore eller 2.7vDimm! Det lyder ikke godt...

Asus a7n8x deluxe (kortet jeg har nå) kommer bedre ut i test i nesten hver benchmark. Er de eneste fordelene med dette kortet gigabit lan og ekstra raidporter? Høres absolutt ikke verdt prisen iallefall...

Both boards will be suitable for mild overclockers

De snakker da om gigabyte kortet og asus a7n8x deluxe. Kan ikke tenke meg dette er noe for orntlie``` overklokkere nei :D

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

vell, jeg har tenkt til og klokke XP2500 til ca 2,4ghz

Ram vet jeg veldig lite om.. så jeg tror ikke jeg skal klokke rammen

men helst noe som er verdt penga :roll:

men er det lett og klokke med det gigabyte hovedkorte? (når jeg skal klokke XP2500)

Lenke til kommentar

en kompis av meg sier at det er lettere og klokke XP2500 (hardcore klokke den) med abit korte enn hva det er med Gigabyte kortet..

er det lett og hardcore klokke med gigabyte korte? noen som vet det? :blush:

Endret av XerioN
Lenke til kommentar
Asus vs. Gigabyte

Les det før du forteller at Asus slår GB i tester!

Hmm:

Both boards will be suitable for mild overclockers, although if you’re really looking to take your poor little Athlon XP to overclocking heaven, the Gigabyte GA-7NNXP would be a better choice in our book. Gigabyte provides plenty of BIOS options along with having you covered in terms of power requirements and motherboard heat emission.

Greit nok at det slår a7n8x deluxe i overklokking, men så er da ikke akkurat det asus kortet kjent for å være verdens beste klokker!?

If having every possible onboard feature is a must, the Gigabyte is the better platform. Frankly, the extras provided on the Gigabyte platform are really not enough to justify the much higher cost in this reviewer’s opinion.

Til trådstarter:

Hvis du skal klokke, så vil jeg nok anbefale deg å kjøpe et Abit kort, Epox eller DFI om du vil legge litt mer penger i det. Jeg vil nok ikke anbefale det Gigabyte kortet, ihvertfall ikke til den prisen.

Lenke til kommentar

Jeg har Thermaltake Volcano 11 og asus A7N8X-E Deluxe. Hovedkortet overklokker som bare juling. Volcanoen kjøler relativt bra(44grader ved 2170mhz). Jeg kan klokke enda mer, men tror ikke det er noen serlig vits( for meg).

Dvs: Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale hovedkortet til deg :thumbs: , men er du ømfintlig for støy bør du velge en annen kjøler :ermm: .

Lenke til kommentar

Hvordan Epox kort er det og anbefale ?

og hvordan vifte til cpu er det som er stille og effektiv? ;)

--

kompisen min har Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA og XP2500, og han har klokket den til ca 2.4ghz ..

-

så jeg tror jeg kjøper det HK'et og Cooler Master AERO 7 Lite AMD

-

Men er 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB bra ram? (skal KUN klokke cpu'en)

-

Endret av XerioN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...