lysbryter Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har kobla PCen til TVen via s-video-kabelen. Vanligvis kjører jeg lyden gjennom stereoanlegget når jeg bruker PCen, men når jeg skal spille av noe på TVen må jeg naturligvis bytte kabel. Å kjøre TV-lyd gjennom stereoanlegget er ikke akuelt på grunn av plasseringen av høyttalerne. Går det an å kjøre lyd fra PCen ut både til stereoanlegget og til TVen samtidig, slik at jeg slipper å skifte høyttalerplugg bak på PCen hver gang jeg skal switche fram og tilbake? Jeg vil helst ha en "proffere" løsning enn å tvinne ledningene sammen. Går det an å få kjøpt en slags "splitt" som er beregnet til nettopp dette formålet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 denne hører vel strengt tatt hjemme i Lyd, lydkort, høyttalere, musikk Slik jeg har det så har jeg lyd fra tv`en, fra pc`en, fra dvd spilleren, fra videoen inn på stereoanlegget. Switcher mellom tingene med fjernkontroller. Eller vill du ha det slik at du får både lyd fra tv`en og fra pc`en samtidig eller? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 denne hører vel strengt tatt hjemme i Lyd, lydkort, høyttalere, musikkSlik jeg har det så har jeg lyd fra tv`en, fra pc`en, fra dvd spilleren, fra videoen inn på stereoanlegget. Switcher mellom tingene med fjernkontroller. Eller vill du ha det slik at du får både lyd fra tv`en og fra pc`en samtidig eller? Var litt usikker på forum - men du har vel rett. Men det får gå. Svar på spørsmålet ditt: Som jeg skrev, på grunn av høyttalernes plassering ønsker jeg ikke å kjøre TV-lyd på stereoanlegget. Det hadde jo blitt best lyd om jeg hadde kjørt TV-lyden over stereoanlegget også, men stereoanlegget står sammen med PCen ved skrivepulten, mens TVen står plassert et annet sted i rommet. Jeg vil ha TV-lyden fra samme retning som TV-bildet, ikke all lyd fra venstresiden, som det ville blitt om jeg hadde koblet TV-lyden til stereoen. Håper jeg klarer å forklare dette på en noenlunde forståelig måte da. hehe. Det har altså med møblering å gjøre også. Derfor er min løsning å ha lyd fra PCen både på stereoanlegget og på TVen samtidig. Men da må jeg sende lydsignaler fra PCen til BÅDE stereoanlegget OG TVen, om jeg ikke skal gidde å bytte plugg bak på PCen for hver gang jeg skal se film fra PCen (stereokabel fra PC til TV) eller spille dataspill (stereokabel fra PC til stereoanlegg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå