Stigma Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har lyst å lage en fullstendig vifteløs maskin for mitt neste "prosjekt". Ideen er å bruke enten springvann i en direkte åpen gjennomstrømning, eller en lukket loop + en varmeutveksler. I begge tilfeller trenger jeg en vannkjølt PSU. Problemet er at det ikke ser ut som om noen lager disse. Det eneste jeg kan finne er to modeller som koster 2500 og 2900Kr på microplex.no , helt fullstendig uakseptable priser for en PSU, spesielt med tanke på at en PSU er en av de tingene som først slutter å fungere i en maskin. Er det andre steder der jeg kan skaffe no billigere, eller er det mulig å modifisere noe slikt selv? -Stigma Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Det er mulig å gjøre selv ja, men det krever gode kunskaper om vann og strøm. Lenke til kommentar
korny Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 her har du en good måtte og kjøle ned psu på Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 det er faktisk en worklogg på forumet her... Let litt ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Du refererer kanskje til denne? http://forum.overklokking.no/index.php?sho...c=180234&hl=psu Ser jo med et halvt øye at det ikke kan være spesielt gunstig over tid. Det er jo garantert andre komponenter bortsett fra dem som er koblet til heatsink'ene som vil trenge kjøling når all airflow fjernes. Jeg hadde faktisk lest denne før jeg postet. Og forresten, takk for din lite konstruktive kritikk. Jeg er sikker på at vi trenger flere slike på forumet. Vi har jo ikke nok av dem fra før... -Stigma PS: Konry takk for linken. Det ser ut som et hel*etes prosjekt å gjøre hehe. Jeg får se om det er noe jeg kan gidde å gjøre. Tross alt er alternativet å betale nærmere 3000 for en stakkarslig PSU (grøss). Endret 16. februar 2004 av Stigma Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 konstruktiv kritikk? Jeg ga deg faktisk et tips? hvordan kunne liksom jeg vite at du hadde sett den. Balle Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Jeg hadde planer om å lage vannkjølt psu selv, med utgangs punkt i dette. Men når jeg så http://forum.overklokking.no/index.php?sho...c=180234&hl=psu artiklen lurer jeg på om jeg heller vil gå for noe sånt. Jeg driver også med prosjekt stille pc Linken som bare går til index siden skal være den samme som er litt høyere opp på siden Endret 18. februar 2004 av Skabsen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) konstruktiv kritikk? Jeg ga deg faktisk et tips? hvordan kunne liksom jeg vite at du hadde sett den. Balle Jeg refererte til det jeg oppfattet som enda en "søk før du poster idiot" type post (en holdning som ikke tjener noen). Om dette ikke var det du mente, så beklager jeg misforståelsen, men det hadde i såfall hjulpet mer om du hadde pastet en link til den tråden du snakket om. Anyway, jeg ønsker ikke å lage noe trøbbel utav dette. -Stigma Endret 17. februar 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg hadde planer om å lage vannkjølt psu selv, med utgangs punkt i dette. Men når jeg så denne artikler lurer jeg på om jeg heller vil gå for noe sånt. Jeg driver også med prosjekt stille pc Den siste linken der ser ut til å fungere for meg. Jeg kommer til forum index for overklokking.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå