ae82turbo Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Blir maskinen merkbart raskere hvis jeg kjører to S-ATA disker i Raid, ved f.eks kopiering av en DVD ? Eller er det lite å tjene på dette ? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Skyter in først at det ikke ern noe spes forskjell Sata-Raid og Pata-Raid (samme ulla) Ved kopiering av DVD regner jeg med at du tenker på lesing fra DVDrom til HD og behandling/"dekoding"/konvertering av kopiert "vare" på HD Her vil du nok ikke merke forskjell - begrensningen-tiden dette tar avhenger av andre komponenter som DVDrom for kopiering til HD og CPU for behandlingen av data mulig jeg misforsto deg men ......... Lenke til kommentar
ae82turbo Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Virker bare som at maskinen er svært så opptatt med HD når jeg brenner en dvd plate. CPU er jo nesten ikke i bruk og ca 300mb ram er i bruk. Stangerer nesten hvis jeg prøver å gjøre noe annet samtidig. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det er mulig det ser ut som disken er svært opptatt hvis du ser på disklampa! I virkeligheten er hastigheten til/fra DVD langt lavere enn det harddisken i vanlig fall håndterer. Kan ikke tenke meg at RAID skal ha noe å si på hastigheten du brenner DVDer med! timtowtdi Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hmmm DVD brenning skal ikke gå noe særlig ut over ytelsen Man brenner en "normal" dvd på 10-20 min dette vil si en dataoverføring på 450mb til 225mb i minuttet (NB cirkaverdier) det er ikke veldig mye sett i forhold til ytelsen en HD kan gi Kan du fortelle litt mer om hvilke maskin du har? Prøvd defragmentering ? Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Brenner og disken du brenner fra sitter selvsagt ikke på samme kanal.? Lenke til kommentar
ae82turbo Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Hjemmemekka pc: BARTON XP 2800, ASUS A7N8X Deluxe, Maxtor 160Gb S-ATA, 512Mb TwinMos Pc3200, NEC 2500 DVD Brenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå