Gå til innhold

Spill-butikker i Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sjekket prisen på Spiderman på nettet og ringte ned og spurte om prisen var 450 (som på nettet), fikk ja. Jeg kom ned i butikken og der ville de ha 499. Spurte om vi misforsto hverandre på telefonen,han unnskyldte seg med at han sa feil... Men jeg fikk det for 449 !!! :p

La inn dette innlegget slik at dere vet at prisen er 499 i butikken og 449 på nettet (Spiderman).

Lenke til kommentar
(Ja, jeg vet at man får det billigere fra Play.com, men jeg vil ha det i dag)

Ikke vær så sikker på det... COD koster £26 på play. Med dagens kurs er det ca 338,- Så har du MVA på dette (24%) og da er du oppe i 419,- I tillegg skal posten ha sine avgifter (som jeg ikke husker i farta) og vips er det like dyrt som i butikken her.

:angry:

Utrolig irriterende med disse tollmurene for å beskytte butikker i Norge som tar seg alt for godt betalt. Er det rart folk laster ned spill!?!

Lenke til kommentar
(Ja, jeg vet at man får det billigere fra Play.com, men jeg vil ha det i dag)

Ikke vær så sikker på det... COD koster £26 på play. Med dagens kurs er det ca 338,- Så har du MVA på dette (24%) og da er du oppe i 419,- I tillegg skal posten ha sine avgifter (som jeg ikke husker i farta) og vips er det like dyrt som i butikken her.

:angry:

Utrolig irriterende med disse tollmurene for å beskytte butikker i Norge som tar seg alt for godt betalt. Er det rart folk laster ned spill!?!

Går ofte gjennom uten at tollen sjekker dem også...

Play sender jo som regel pakker under 200 kr, og tollerne er jo mennesker, så det er naturlig at de (noen ganger) skjærer mange pakker under en kam.

Endret av KriB
Lenke til kommentar

Meget mulig, men jeg tipper det er store geografiske forskjeller på hvor godt det blir sjekka... Sikkert større mulighet for at en pakke skal gli igjennom i f.eks Oslo enn ved et lite postkontor som rekker å se på pakkene.

Dessverre for meg bor jeg ikke i Oslo

Lenke til kommentar

Vær hilset! Her er min aller førsteste posting her i forumet.

www.dvdon.com har av og til ganske ok priser på spill. Call of duty til 409 kr (+ 29,- i porto). Ellers har de også endel eldre, men ok titler til rundt 200 kr, bl.a. C&C Generals, SimCity 4 og BF 1942.

Lenke til kommentar
Meget mulig, men jeg tipper det er store geografiske forskjeller på hvor godt det blir sjekka... Sikkert større mulighet for at en pakke skal gli igjennom i f.eks Oslo enn ved et lite postkontor som rekker å se på pakkene.

Dessverre for meg bor jeg ikke i Oslo

Det er ikke hvert postkontor som gjør dette, mener jeg.

Det gjøres sentralt (på Alnabru i Oslo). Postkontorene bryr seg ikke om hva slags pakker du henter i hele tatt. (Hvis ikke det er oppkrav)

Det er mulig det er flere fortollingssentraler, men det er en sentralisert "tjeneste"

Lenke til kommentar
trodde play.com betalte porto og frakt, jeg?

Ja, det gjør de og... Hva er det du ikke forstår?

Greia er at man må betale MVA på varer man tar inn i landet med verdi over NOK 200,- (+ postens avgift for å behandle pakken)

De trekker jo fra den engelske mva først ;)

Så vidt meg bekjent gjør de ikke det nei... Har handle fra Australia, og da trekker de fra sin moms. Uten at jeg er 100% sikker tror jeg at jeg har betalt den prisen som står på sidene alle gangene jeg har kjøpt fra play, dvdsoon og cd-wow

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...