JamesATaber Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har to kabinett vifter en som blåser inn foran og en som blåser ut bak. Er det noen som har noen erfaring med å klippe bort gitteret kabinnettet for å bli kvitt "susen"? Jeg bruker pr.idag disse viftene på laveste hastighet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=3&s=pl Viften i fronten har noe høyere hastighet (for å få et overtrykk i kabinettet.) Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg tok vekk gitteret på begge inntakene forran på chieftech'n min, kanke si at det ble så veldig mye mer stille, men airflowen blir jo litt bedre. Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Takker og bukker for svaret ... Er det andre som har tilsvarende erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 har tenkt å gjøre det sjæl på mitt kabinett også... tror jeg bare kommer til å bruke en avbiter eller lignende....og bare klippe de ut Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har klippet ut slik at jeg har et 120mm vifte nede i bunnen til min radiator Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 det er jo veldig logisk au da. hvis du har hinder i veien for luftstrømmen, vil luftstrømmen påvirkes. Fjerner du hinderene så vi luftstrømmen flyte fritt = bedre gjennomstrømming. ps. ja jeg har fjernet alle gitterene på mitt chieftec kabinett (foran og bak) hilsen diablito Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 skulle bli mer stille når lufta ikke flyr raskt i små hull og lager suselyd(kansje ikke merkbart men..) Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 jeg har merka forskjell.... kappa vekk de fire (!) grillene foran i mitt raidmax kabinett.. og de to bak.... en del stillere, og mye bedre airflow som det er sagt tidligere også.... Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 hvordan "redskap" brukte dere? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Tror ikke at det blir serlig stor forskjell på hverken sus eller flyt og det er jo en grunn til at de er der da - beskyttelse og da mente jeg ikke for fingrene dine men for vifta inne i kabinettet! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det bør nesten være obligatorisk å fjerne slike gittere når vifter skal på plass der. Det er jo innlysende at dette er fordelaktig, både mht luftstrøm og støy. Ingenting å nøle med etter mitt skjønn; Vekk me´n! Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Takker og bukker for samtlige svar... ...jeg kommer sannsynligvis til å fjerne bort gitrene både foran og bak i håp om å bli kvitt noe sus... ...reskap: avbiter (prøver med denne) + fil. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg har også klippet bort en del gitter - må si meg fornøyd med resultatet Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Har en tendens til å bli _skarpe_ kanter da. Ikke veldig behagelig å få fingra i, det kan jeg love Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Du kan jo prøve å fjerne de skarpe kantene med fil... Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 klipte av gitteret bak på kabinettet med en avbitertang. ble skarpe kanter, men det skal bort etter hvert. skal gjøre det samme framme. for det ble merkbart bedre utlufting, mildt sagt. støyen er jeg ikke sikker på. men tror det ble litt forskjell. hvor mye svekkes luftinntaket framme ved at det er et plast deksel framfor viften med små "gitter" som er for å samle inn luft i bunnen? Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg tror ikke det svekkes så veldig mye... litt avhengig av hvilken kasse du har... jeg har en chieftec kasse og der er det ganske store lufte hull i plasten foran... Jeg tror ikke disse er trange nok til å skape suse lyder (litt avhengig av hastigheten på viften som suger luft inn.) Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg har nå fjernet gitteret både ved inntaket foran og ved uttaket bak... luftgjennomstrømningen ble betraktelig bedre... samt noe redusert støynivå... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Det var det første jeg gjorde når jeg fikk kabinettet.... Samme med grillen til viften i sidedøren.. Vanvittig hvor mye bråk den skapte.. Brukte først en vanlig avbiter til jobben, fikk så en Dremel som jeg finkuttet med.. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 hvilket verktøy på dremelen brukte du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå