Gå til innhold

trenger hjelp til å velge ram

Oblivion

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å velge hvilken type ram jeg burde kjøpe.

Jeg trenger ca 1GB ram som jeg har tenkt til å bruke på en PC med disse komponentene:

CPU: 3.0 Ghz P4 (Prescott) 1mb cache

Hovedkort: ASUS P4c800 Deluxe

Skjermkort: Radeon 9700 PRO (1. utgave).

(Jeg har overhodet ingen planer om å overclocke maskinen. )

Hvilken type ram burde jeg velge? (Jeg har en misstanke om at den nederste er en tanke overkill. Det er rimelig stor pris forskjell på disse brikke så jeg vil nødig ut med masse penger hvis det ikke er nødvendig. (Les: more blast for my bucks)

Geil 1.0 (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel spd 2,6-2,9, GL1gb3200DC

eller

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC4200 533Mhz DC CL3 3.5nS 2.6-2.9V

GL1G4200DC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger litt hjelp til å velge hvilken type ram jeg burde kjøpe.

Jeg trenger ca 1GB ram som jeg har tenkt til å bruke på en PC med disse komponentene:

Hovedkort: ASUS P4c800 Deluxe

Skjermkort: Radeon 9700 PRO (1. utgave).

(Jeg har overhodet ingen planer om å overclocke maskinen. )

Hvilken type ram burde jeg velge? (Jeg har en misstanke om at den nederste er en tanke overkill. Det er rimelig stor pris forskjell på disse brikke så jeg vil nødig ut med masse penger hvis det ikke er nødvendig. (Les: more blast for my bucks)

Geil 1.0 (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel spd 2,6-2,9, GL1gb3200DC

eller

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC4200 533Mhz DC CL3 3.5nS 2.6-2.9V

GL1G4200DC

Hvis du ikke har overhodet planer om å klokke maskinen går du for pc 3200.

Kan tenke meg at om ett år vil du klokke, da hadde det vært lurt å investert i noen raskere brikker f.eks disse http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1580

Lenke til kommentar

Har du den Prescott pross. da? Siste nyhet her på HW.no var at de skulle ikke komme før Mai da! (vet at det er kjipt! venter selv på en jeg og)

Jeg har Asus P4C800-e Deluxe og ram brikkene mine er Geil DDR400 Dual Channel PC3200 (2x512). med CL 2-6-3-3. Har lest noen tester på disse og de virket greit for både overklokking eller ikke overklokking da.. prisen jeg betalte (2 uker siden) var 1770 kr.

(om du har prescott, eller tilgang til disse, gjerne send meg melding eller skriv her hvor kan jeg også skaffe den) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...