pgdx Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hei. Jeg har mange filer i en mappe, for det meste bilder, vel, bare bilder, men jeg orker ikke å skrive inn en ny link for hver gang jeg uploader et bilde. Er det noen som kan hjelpe meg med å lage et script som lager en liste over alle bildene? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Her er et lite skript som bare lister opp alle filene i en mappe, med linker. Det skal sikkert ikke være spes. vanskelig å endre det, slik at det bare er bilder som telles opp. <?php if ($handle = opendir('mappenmin')) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { echo '<a href="mappenmin/'. $file . '">'. $file . '</a><br>'; $i++; } } closedir($handle); } ?> Totalt <?php echo "$i"; ?> filer i denne mappen. Endret 16. februar 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 ekke helt bra det der - du bør slenge på url_encode på linken, i tilfelle filnavnet inneholder kråketegn Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 ekke helt bra det der - du bør slenge på url_encode på linken, i tilfelle filnavnet inneholder kråketegn Merket det. Skriptet slet litt med bilder med mellomrom i filnavnet. Er bare et lite miniskript for testformål, tho... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Med urlencode, slik at filnavn med mellomrom og "kråketegn" fungerer også: <?php if ($handle = opendir('mappenmin')) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { echo '<a href="mappenmin/'. urlencode($file) . '">'. urlencode($file) . '</a><br>'; $i++; } } closedir($handle); } ?> Totalt <?php echo "$i"; ?> filer i denne mappen. EDIT: typo. Endret 16. februar 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Tusen takk!! Helt perfekt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå