Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett problem

Anbefalte innlegg

Har et stort problem, er på lan og der deler vi internetten. Det som er problemet er at på min pc så går internetten veldig tregt pluss at det er enkelte sider jeg ikke kommer inn på og at jeg ikke får logget på msn. Hva kan det være..? Alle de andre her får til internetten fint. :wow:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
internetten blir delt via en Router til switsj...

ISP..?

ISP = Internett leverandør.

Hjelper litt å vite va ISP du/dere sitter med.

Telenor Online ADSL 1024/256 30gb limit.

Blir delt med en d-link 604 router, funker helt fint på alle andre maskinene. Har testa det på en annen ISP og annen router, fått akkuratt samme problemet (bluecom).

Får pinga router, men kommer ikke inn på den. Page cannot be displayed.

Noen sider funker, andre funker ikke. Internett går veldig mye tregere enn på alle andre maskinene.

Han bruker Windows XP home ed., kommer ikke inn på MS update. Som sagt fungerer ikke MSN Messenger. IRC fungerer. Kommer inn på andre maskinene på nettverket. Får pinga f.eks. www.online.no, noen ganger får man bare svar på ca 50%.

Har kontakt med routeren og får riktig ip, men som sagt, noen sider funker ikke og andre går perfekt. Linja går veldig mye tregere på denne maskina enn alle andre.

Det er ikke kabelen, har testa flere kabler og samme kabeler i andre maskiner.

Vil si at jeg offesielt ikke har peiling på hva som er feil, og håper at noen her har peiling. (BTW, ja jeg laner med han (discostu).)

ISP er forkortelse for Internet Service Provider, så som sagt Internett Leverandør på norsk.

Endret av Maddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...