Gå til innhold

Velge Windows-versjon...

Or|0N

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at Win2k er bedre enn XP for amd-maskiner... går raskere og bedre og sånt.. stemmer dette?

Har også hørt at hvis man legger inn Win2003 Server og ribber den for server-funksjoner, altså gjør den om til workstation, så skal dette funke veldig bra... har noen en god guide til dette?

jeg har Athlon 2500+, nf7-s 2.0 og radeon9800pro

hva trur dere vil funke best for min del? JA.. jeg kan egentlig teste sjøl, men skal på LAN med min nye PC om et par dager, så jeg trenger noe litt fort... :roll:

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen forskjell på amd og intel for OS.. :roll:

Windows 2003 server er SERVER, ikke bruke den til noe annet... hvorfor legge ut mange tusen mer for en server når du skal bare bruke den som workstation?

Dersom du har 256mb ram eller mer (mer er anbefalt) så gå for XP. Hvis du har mindre velg Windows 2000.

Lenke til kommentar
Jeg bruker 2003 Server omgjort til Workstation hjemme (lisens via jobben), og jeg opplever det som langt raskere enn XP. Kommer ikke til å bytte tilbake til XP, så lenge jeg har mulighet til å bruke 2003.

Bruker du themes og andre XP snaks??

Lenke til kommentar

brukte sjøl 2003 ei stund, var mykje raskare og bedre enn xp, men eg fekk ikkje aktivert direct x, det var en del maskinvare som ikkje virka (finst ikkje 2003 driverar og ikkje alle xp driverane virka) så d vart xp atte.. men d går egentli bra.. einaste eg treeng 2003 til er server for scripta mine.. så den kjøre eg i virtual pc..

men d hadde vert ganske bra om 2003 hadde komt i workstation version.. ette mi meining er til og med serveren bedre enn xp..

Lenke til kommentar
brukte sjøl 2003 ei stund, var mykje raskare og bedre enn xp, men eg fekk ikkje aktivert direct x, det var en del maskinvare som ikkje virka (finst ikkje 2003 driverar og ikkje alle xp driverane virka) så d vart xp atte.. men d går egentli bra.. einaste eg treeng 2003 til er server for scripta mine.. så den kjøre eg i virtual pc..

men d hadde vert ganske bra om 2003 hadde komt i workstation version.. ette mi meining er til og med serveren bedre enn xp..

Ikke for å kritisere, men dersom 2003 hadde kommet ut som worksation, så hadde den gitt konkurranse for XP. Ikke sunt å konkurrere ut sin egen vare :p

Lenke til kommentar

ey! takk for god tilbakemelding.

da ser det ut som det blir 2003, gjort om til workstation. men har noen en guide på hva som må endres?

er det forresten noen store problemer med dette? blei jo nevnt manglende støtte for directX.. noen som har fått til dette?

jeg skal bruke et smc gigabit NIC, ATI radeon 9800pro, sb live lydkort.

Lenke til kommentar

Siden 2003 er et servers OS så vil denne ha problemer med å kjøre spill, og some Semikolon beskriver ovenfor at den goså har problemer med DX. Det betyr at du må nedpriritere multimedia-finesser hvis du skal kjøre 2003, eller så må du gå til verks med en del tweaking og tredjeparts-programmer. Gikk utifra du spiller siden du har 9800PRO.

Lenke til kommentar

Teiteste jeg har hørt. Jeg har null problem med spill. Har prøvd mange og jeg merker ikke noe forskjell fra XP, bortsett fra at 2003 er litt raskere. Merker ikke dette direkte i spill, men ser det på 3DMark blandt annet. Ikke noen problemer med DX heller. Det eneste som kreves er at man setter inn i guidene for hvordan man gjør det om til workstation før man begynner å klage. For man må belage seg på et par workarounds her og der.

TCI: Ja, kjører masse themes og stæsj.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...