Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en twinmos 512 mb ram prøvde den var ødelagt eller jeg ødla ikke helt sikker på det

 

jeg ba om returnummer fra mpx men før jeg ba om retur nummer gikk jeg til datakjeden i oslo for å være sikker om den ikek fungerte og viste dem minen og de sjekka det ut for meg tilbakemelding jeg fikk var at den var ødelagt virka ikke.

 

jeg sendte tilbake minenn ca 5 dager siden og i dag fikk jeg beskjeden at

 

Denne er testet i memtest-86 og funnet i ordren. Retur avvist

 

testgebyr på 150 kr kommer

 

kanskje kan det hende datakjeden har gjort feil

 

her er det noe som er feil

 

ser at twinmos rammen har gått opp pris ca 750kr jeg kjøpte den når den var 651kr tror de ikke gidder sende meg ny minne og sier den virker så at jeg ikke kanskje gidder å sende den en gang vet ikke helt . lurer på

 

har sendt dem ny e-mail for at dem skal sjekke den igjen og forklarte at jeg var hos datakjeden og sjekka for se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Datakjeden har testet minnebrikka di og funnet den defekt, bør du selvfølgelig få en skriftlig bekreftelse på det fra dem som du sender til MPX.

 

Om prisen har gått opp eller ned på produktet har ingen betydning for retursaker, å antyde at MPX har "faket" testresultatet på brikka di for å slippe å sende ei ny til deg fordi prisen har gått opp 100 kr. er absurd. Selvfølgelig gjør de ikke slikt.

 

Selvfølgelig kan også MPX gjøre feil, men husk å opptre saklig. Det kommer du lengst med.

Lenke til kommentar

Saklig er bra, helt enig Muffinman. Sitter å lese arbeidsrett og saklighet er et viktig moment både i kjøpsloven, og ellers i hele loven.

 

Anbefaler at du heller ringer til MPX, hyggelig folk der som tar seg tid til å høre på deg. Jeg har prøvd mail, men det syntesj eg gikk veldig treig på slike saker, men da jeg skulle bestillte og sendte spørsmål angpende varer,da fikk man raskt svar.

Endret av myexplorer
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en twinmos 512 mb ram prøvde den var ødelagt eller jeg ødla ikke helt sikker på det

 

jeg ba om returnummer fra mpx men før jeg ba om retur nummer gikk jeg til datakjeden i oslo for å være sikker om den ikek fungerte og viste dem minen og de sjekka det ut for meg tilbakemelding jeg fikk var at den var ødelagt virka ikke.

 

jeg sendte tilbake minenn ca 5 dager siden og i dag fikk jeg beskjeden at

 

Denne er testet i memtest-86 og funnet i ordren. Retur avvist

 

testgebyr på 150 kr kommer

 

kanskje kan det hende datakjeden har gjort feil

 

her er det noe som er feil

 

ser at twinmos rammen har gått opp pris ca 750kr jeg kjøpte den når den var 651kr tror de ikke gidder sende meg ny minne og sier den virker så at jeg ikke kanskje gidder å sende den en gang vet ikke helt . lurer på

 

har sendt dem ny e-mail for at dem skal sjekke den igjen og forklarte at jeg var hos datakjeden og sjekka for se hva som skjer.

Hva Datakjeden måtte finne ut, spiller ingen rolle for MPX. Så lenge MPX får brikka til å funke, kan den jo per def. ikke være ødelagt. Hadde den vært det, ville jo ingen fått den til å funke.

 

Om Datakjeden har gjort feil, så er det egentlig bare deg det går ut over. MPX har ikke noe med Datakjeden å gjøre ... så de trenger ikke gjøre som Datakjeden måtte finne på å si.

 

Grunnen til at brikke ikke funker hos deg, kan jo være feil innstillinger du har prøvd med, eller inkompabilitet. Desverre er det ingen reklamasjonsrett/garanti ved kompabilitetsproblemer om du har kjøpt produktene hver for seg (ikke kjøpt komplett pc f.eks)

Lenke til kommentar

det ser kanskje som jeg angriper mpx det gjør jeg ikke jeg syns bare det var rart at mpx fant den i orden mens datakjeden sa den var defekt det var rart , var veldig sikker på at mpx skulle finne den defekt etter jeg var innom datakjeden vet ikke helt

 

nå er det tror jeg 50-50 sjanse for at minnen jeg skal får tilbake skal virke da mpx sier en annen ting mens datakjeden sier noe annet får se hva som skjer når jeg har fått tilbake

 

 

men hvis det ikke fungere nå også ( skal prøve selv på 2-3 maskiner hoss venn?

har jeg noen rett til å få den testgebyren jeg kommer til å betale mpx tilbake når jeg henter den fra posten?

Lenke til kommentar

nå har mpx sendt varen tilbake til meg og den ligger i posten til å hentes

 

 

jeg sier til meg at den minenn er 99% ødelagt fordi den så ut som den var ødelagt og pluss jeg fikk en datakjede til å sjekke det

 

 

bør jeg hente den . vis de sier den fungerer da kan de beholde den ( tror den blir kasta i søppel etter pakken kommer tilbake til mpx) vis jeg ikek gidder hente den.

 

fikk ikek svar kan jeg kreve den testgebyren tilbake etter det viser at minen er ødelagt.

 

hva bør jeg gjøre, kan de kreve at jeg betaler testgebyret etter jeg ikek henter pakken?

Lenke til kommentar

fy ****** i dag fikk jeg en fakturra fra mpx 266 KRRRRRR HELT UTROLIG

 

testgebyr på 150 kr ja så 106 kr frakt på en liten minne

 

 

selv sendte jeg denne minnen til mpx for 19 kr

 

 

 

 

jeg trenger råd jeg vill hvertfall ikek betale dette beløpet de kan ha varen bryr meg hvertfall ikke om minenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...